English

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد؛

شناسایی یک واحد صنعتی متخلف در شهرستان شاهین شهر و میمه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه از شناسایی یک واحد صنعتی متخلف در شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد.

شناسایی یک واحد صنعتی متخلف در شهرستان شاهین شهر و میمه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهدی پورقاسم گفت:یک واحد صنعتی متخلف در شهرستان شاهین شهر و میمه که بصورت پنهانی و غیرمجاز اقدام به تخلیه فاضلاب صنعتی خود در زمین مجاور شرکت خود کرده بود، شناسایی شد.

 وی افزود:کارشناسان این اداره در حین پایش واحدهای صنعتی شهرستان با حجم زیادی از فاضلاب تخلیه شده در یک زمین محصور شده مواجه شدند. پس از بررسی دقیق ترکیبات فاضلاب تخلیه شده، مشخص شد که این فاضلاب متعلق به واحدی صنعتی در زمینه تولید لوازم خانگی است و فاضلاب خام حاصل از فرآیند چربی شویی و اسید شویی قطعات فلزی، به طور پنهانی و از طریق لوله ای زیرزمینی به محوطه محصور شده مجاور شرکت، تخلیه می شود.

این مقام مسئول گفت:با شناسایی و بررسی منطقه موردنظر، آلودگی شدید خاک و درنتیجه منابع آب زیر زمینی تشخیص و اخطار رفع آلودگی برای واحد مذکور، صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه درصورتی که در زمان پایش واحدی آلاینده‌ مشاهده شود، اخطار رفع آلودگی برای آن واحد صادر و در صورت عدم رفع آلودگی، در مراحل بعدی اخطار تعطیلی واحد صادر می‌شود. از این رو واحد صنعتی آلاینده موظف است پس از دریافت اخطار ظرف مدت ۲۰ روز نسبت به رفع آلودگی اقدام و یا برنامه زمانبندی جهت رفع آلودگی ارائه کند، در غیر این صورت اخطار تعطیلی ارائه و واحد صنعتی موظف است ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت واحد خود را برای رفع آلودگی تعطیل کند. درصورتی که به موارد ذکر شده عمل نشود، مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری و مطابق با ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده (عوارض سبز) نام آن واحد در لیست صنایع آلاینده قرار خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه