English

مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

تغییر سازوکار تامین برق صنایع بزرگ از مهر ماه

آرش کردی گفت:طبق مصوبات و دستورالعمل ها از پاییز امسال صنایع برای تامین برق بیشتر از یک مگاوات باید از طریق بورس انرژی اقدام کنند در شرایط کنونی تنها صنعتی که بالای ۵ مگاوات برق مصرف می کنند نیاز خود را از طریق بورس تامین می کنند.

تغییر سازوکار تامین برق صنایع بزرگ از مهر ماه

مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه تولید برق باید برای یک شرکت توجیه پذیر باشد در غیر اینصورت تامین برق با چالش مواجه می شود، گفت: در شرایط کنونی مشکلی برای تامین برق وجود ندارد اما بحث اصلاح تعرفه های برق باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد تا ضمن تامین پایدار برق، زمینه توسعه معامله برق از طریق بورس انرژی هم فراهم شود.

آرش کردی درباره نرخ قیمت برق با بیان اینکه از طریق اصول تنظیم بازار یا بی او تی و... تعیین می شود، تصریح کرد: طبق مصوبات و دستورالعمل ها از پاییز امسال صنایع برای تامین برق بیشتر از یک مگاوات باید از طریق بورس انرژی  اقدام کنند در شرایط کنونی تنها صنعتی که بالای ۵ مگاوات برق مصرف می کنند نیاز خود را از طریق بورس تامین می کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه صنعت برق حدود 40 هزار میلیارد تومان بدهکار است، اظهار کرد: قیمت برق در تمام دنیا روندی صعودی داشته با این حال در ایران تغییری نکرده و از آنجایی که 60 درصد از برق تولیدی توسط بخش خصوصی عرضه می شود در بلندمدت باید تعرفه اصلاح شود تا در این بخش سرمایه گذای افزایش یابد، در غیر اینصورت صنعت برق ورشکسته شود.

کردی با تاکید بر اینکه اگر برنامه افزایش عرضه برق در بازار بورس انرژی باشد باید تعرفه اصلاح شود، تصریح کرد:  هم اکنون مجلس و دولت اقداماتی برای افزایش عرضه برق در بورس در دستور کار دارند از این رو صنایع انرژی بر برای تامین برق باید از سازوکار معاملات بازار استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر با تاکید بر اینکه امکان قیمت گذاری برق بر مبنای فوب خلیج فارس وجود ندارد، گفت: اگر این نوع قیمت گذاری بخواهد اجرا شود باید نرخ ابتدا سوخت نیروگاه ها هم برای تولید در نظر بگیریم برای نمونه هزینه مصرف سوخت بیشتر از قیمت برق خریداری شده توسط مشترکان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه