English

جوابیه وزارت نیرو به گزارش موج درباره بحران آب همدان

وزارت نیرو به گزارش خبرگزاری موج با عنوان "مقصر بحران آب در منطقه کوهستانی همدان کیست؟/پاسخ عجیب وزیر نیرو: امسال قطعی برق نداشتیم" واکنش نشان داد و جوابیه ارسال کرد.

جوابیه وزارت نیرو به گزارش موج درباره بحران آب همدان

وزارت نیرو به گزارش خبرگزاری موج با عنوان "مقصر بحران آب در منطقه کوهستانی همدان کیست؟/پاسخ عجیب وزیر نیرو: امسال قطعی برق نداشتیم" واکنش نشان داد و جوابیه ارسال کرد که به شرح زیر است؛

تامین پایدار برق تابستان در نتیجه برنامه ریزی دقیق و پیگیری های مستمر به دست آمد/استخراج غیرمجاز رمز ارز با برق یارانه ای همان قاچاق انرژی است.

  1. مجموع ظرفیت مراکز مجاز استخراج رمز ارز در حدود 200 مگاوات است که این مراکز نیز همانند مشترکان بزرگ صنعتی و کشاورزی، در زمان اوج مصرف، در قالب برنامه های مدیریت بار، با صنعت برق همکاری کردند.
  2. مراکز استخراج غیرمجاز یا افرادی که به صورت پراکنده اقدام به این کار می نمایند، (همانگونه از نام آن نیز پیداست) به صورت غیرمجاز از برق استفاده و باعث آسیب به شبکه و تجهیزات شهروندان می شوند.
  3. برداشت مالی و سوددهی مراکز غیرمجاز به خاطر برق یارانه ای و یا استفاده غیرقانونی و بدون انشعاب برق، عملا چندان به قیمت بیت کوین وابسته نیست.
  4. اگر حجم مراکز غیرمجاز نسبت به پارسال کاهش پیدا کرده، بخاطر انسجام بیشتر دستگاه های اجرایی و تلاش شبانه روزی پرسنل شرکت های برق، نیروی انتظامی،و سایر دستگاه های مسئول در برخورد با این پدیده و همچنین آگاه سازی افکار عمومی در خصوص این واقعیت است که استفاه از برق یارانه ای برای استخراج رمز ارز، به لحاظ ماهیتی همان قاچاق انرژی است.
  5. ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای برق، با استفاده از برنامه های دقیقی حاصل شد که یکصد عنوان برنامه در محورهای مختلف فنی و برنامه های تشویق محور را شامل می شد و  از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم و به منظور جلوگیری از تکرار تجربه های تلخ تابستان گذشته تدوین و در جلسات هفتگی و سراسری به طور مرتب پیگیری شد.

بیشتر بخوانید؛

مقصر بحران آب در منطقه کوهستانی همدان کیست؟ / پاسخ وزیر نیرو: امسال قطعی برق نداشتیم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه