English

در پاسخ به موج اعلام شد

جزئیات برق نیم بها برای صنعتگران و برق رایگان برای کشاورزان

مدیرعامل توانیر گفت: از 15 خرداد تا 15 شهریور هر سال نزدیک به 200 تا 300 ساعت پیک مصرف برق داریم که روز قبل از آن با هماهنگی صنایع و کشاورزان اعلام می کنیم مصرف خود را در پیک کاهش دهند و اگر انجام دهند در همان روز مابقی مصرف برق آن واحد صنعتی نیم بها می شود و برای مصرف برق آن روز کشاورزان رایگان می شود.

جزئیات برق نیم بها برای صنعتگران و برق رایگان برای کشاورزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت توانیر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پیک مصرف برق تابستان 98 مدیریت شد، گفت: برای سال 99 با استفاده از تجربیات سال جاری طرح های تشویقی برای صنایع و کشاورزان اجرا خواهد شد که در سال جای 120 هزار واحد صنعتی قرارداد منعقد کرده ایم و در سال جاری 350 میلیارد تومان در نتیجه مدیریت مصرف پاداش پرداخته شده است که مبتنی بر کاهش مصرف در زمان اوج مصرف بوده است که با اجرای آن بخشی از هزینه مصرف آنها نیم بها شده یا رایگان برای آنها محاسبه شده است.

محمد حسن متولی زاده در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره تخفیف هزینه های مصرف برق به بخش صنعت و کشاورزی گفت: از 15 خرداد تا 15 شهریور هر سال نزدیک به 200 تا 300 ساعت پیک مصرف برق داریم که روز قبل از آن با هماهنگی صنایع و کشاورزان اعلام می کنیم مصرف خود را در پیک کاهش دهند و اگر انجام دهند در همان روز مابقی مصرف برق آن واحد صنعتی نیم بها می شود و برای مصرف برق آن روز کشاورزان رایگان می شود.

او با بیان اینکه در مرداد ماه امسال میزان مشارکت در قراردادهای دوجانبه و همکاری در بورس انرژی افزایش دو برابری یافته اند، اظهار کرد: بخش صنعت اگرچه در شرایط کنونی نیم درصد از مشترکین را شامل می شوند، اما 33 درصد از مجموع برق را مصرف می کنند. 

او با تاکید بر اینکه بیشترین صادرات خدمات فنی و مهندسی مربوط به صنعت برق است، تصریح کرد: در تفاهمنامه ای که با عراق داشته ایم تسویه بدهی های این کشور مورد تاکید قرار گرفته بود و در دوره زمانبندی به تعهدات خود پایبند بوده است و در یک سال گذشته نزدیک یک میلیارد دلار از کشورهای دریافت کننده برق ایران درآمد صادراتی دریافت شده است.

او با تاکید بر اینکه وزارت نفت اقدامات مناسبی در تولید گاز داشته و سهم سوخت نیروگاه ها افزایش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 85 درصد از مصرف برق نیروگاه ها به صورت گاز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه