English

وحدتی خبر داد؛

کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت برق از سال ۹۴

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان صنعت برق گفت: در سال 1394 کمیته تنظیم بازار تصمیم می گیرد که قیمت برق برخلاف مصوبات افزایش نیابد، در سه ماهه نخست سال 98 قیمت خرید برق دولت از بخش خصوصی 30 درصد کاهش یافت و در تابستان جاری کمی قیمت خرید برق بهبود یافت.

کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت برق از سال 94

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در نشست بخش خصوصی با وزیر نیرو در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق به مشکلات سرمایه گذاری در این بخش پرداخته شد.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکننده های برق در این نشست با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تولید 50 درصد از کالای برق تولیدی کشور توسط اعضای این انجمن است، گفت: تا سال 1390 سهم نیروگاه های دولتی در تامین برق 80 درصد بود که در سال های بعد با تقویت حضور بخش خصوصی این سهم تا 50 درصد کاهش یافت و بعد از آن این روند متوقف شده است، به طور کلی توقف ساخت نیروگاه ها در کشور به نفع کشور نیست. 

وحدتی با بیان اینکه در سال 1394 کمیته تنظیم بازار تصمیم می گیرد که قیمت برق برخلاف مصوبات افزایش نیابد، افزود: در سه ماهه نخست سال 98 قیمت خرید برق دولت از بخش خصوصی 30 درصد کاهش یافت و در تابستان جاری کمی قیمت خرید برق بهبود یافت.

او با تاکید بر اینکه طبق داده های مرکز آمار میران سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت نیروگاهی از سال 1394 کاهش یافت، افزود: نیروگاه های دولتی درآمد ریالی دارند، اما هزینه های آنها ارزی است و از طرف دیگر در سبد صادراتی نیز قرار ندارند به همین دلیل با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

وحدتی با تاکید بر اینکه راهکار رونق صنعت برق اصلاح قیمت خرید است، تصریح کرد: طبق بند ب ماده 48 قانون برنامه ششم توسعه نرخ برق باید اصلاح شود، گفت: حل مشکلات بازپرداخت تسهیلات ارزی براساس ظرفیت های موجود در مصوبه هیات وزیران مبنی بر تخصیص ارز باید در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه