English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

فعالان بخش خصوصی خواستار معافیت مالیاتی برای پژوهش های فن‌آورانه شدند

بخش خصوصی با انتقاد به چگونگی و میزان تخصیص ارز دولتی به شرکت های واردکننده و تولیدکننده خواستار تدوین مقرراتی برای معافیت مالیاتی برای پژوهش های فن‌آورانه نیز شدند.

فعالان بخش خصوصی خواستار معافیت مالیاتی برای پژوهش های فن‌آورانه شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر یکی از مشکلات  بخش خصوصی نبود سازوکاری برای رقابت یکسان بین شرکت های دولتی و خصوصی در شرایط تحریم است. یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش باید در دریافت مالیات لحاظ شود، گفت: در حال حاضر دولت حمایتی در زمینه تحقیقات انجام نمی دهد، از طرف دیگر این بخش در اقتصاد کشور و تولید اهمیت ویژه ای دارد.

نجفی منش با بیان اینکه ساخت داخل نباید از طریق واردات از بین برود، افزود: اگر بخش خصوصی در زمینه ساخت داخل سرمایه گذاری می کند باید برنامه ریزی بگونه ای باشد که در زمینه آن محصولات خاص واردات دیگر انجام نشود تا تولید در این بخش تقویت شود.

انتقاد از رویکرد ارز دولتی

یک عضو دیگر اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه امروز شرکت های که بیشترین فناوری را دارند کمترین ارز دولتی را می گیرند، گفت: در حال حاضر شرکت های که محصول کامل وارد می کنند برای تمام محصول یعنی بسته بندی آن نیز ارز دولتی دریافت می کنند و حتی تولیدکننده ها نیز برای تامین مواد اولیه ارز 4200 تومانی دریافت می کنند، اما برای شرکت های دانش بنیان که صدرصد محصول را در داخل تولید می کنند ارز 4200 تومانی دریافت نمی کنند.

هاله حامدی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان حوزه دارو برای واردات تجهیزات به ارز 4200 تومانی نیاز دارند، تصریح کرد: در حال حاضر برای مدیریت ارز 4200 تومانی باید موضوع چگونگی توزیع ارز درنظر گرفته شود.

همچنین برخی دیگر از فعالان بخش خصوصی معتقد بودند در شرایط کنونی شرکتی که در زمینه فناوری سرمایه گذاری سرمایه گذاری می کند از مزیتی بهره مند نمی شود، اما اگر همان افراد روی فعالیت های ورزشی سرمایه گذاری کنند از معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه