English

ارائه ۱۱۰ خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به جزئیات ارائه 110 خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تاییدیه دانش‌بنیان داشتن مادام‌العمر نیست و رمز پویایی دانش‌بنیان بودن این است که همانطور که ورودی دارند، خروجی هم داشته باشند.

ارائه 110 خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی

به گزارش خبرگزاری موج، سیدمحمد صاحبکارخراسانی در هشتمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای با اشاره به خدمات اداره کل امور شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: 18هزار شرکت در سامانه مربوط ثبت نام کرده‌اند و نیمی از این تعداد اطلاعات مربوط و فرم‌های لازم را پرکرده‌اند و وارد فرایندهای ارزیابی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه از این میان صلاحیت 4300 شرکت رد شده و 3100 شرکت تایید شده‌اند و مابقی هم در فرایندهای ارزیابی قرار دارند، یادآور شد: در فرایندهای ارزیابی استانداردهای بالایی در نظر گرفته شده و سعی داریم تا شرکت‌هایی که واقعا دانش‌بنیان هستند بتوانند از خدمات ما استفاده کنند، از این رو حتی 300 شرکت را هم که در گذشته مشمول استفاده از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان بوده‌اند اکنون از سیستم خارج کرده‌ایم؛ چرا که تاییدیه دانش‌بنیان داشتن مادام‌العمر نیست و رمز پویایی دانش‌بنیان بودن این است که همانطور که ورودی دارند خروجی هم داشته باشند.

صاحبکار با بیان اینکه فن بازارهای منطقه‌ای نیز باید با توجه به ارزیابی‌ها و کسب استانداردهای لازم وارد کار شوند، ادامه داد: برای راه‌اندازی فن‌بازار منطقه‌ای فقط تمایل کافی نیست و برای حفظ کیفیت و رقابت باید سخت‌گیری‌های لازم وجود داشته باشد.

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری به شروط کارایی و بهره‌وری بالا از فن بازارها اشاره کرد و گفت: فن بازار زمانی کارایی لازم را دارد که هم فعالان بخش خصوصی و هم نهادهایی که در حوزه توسعه فناوری در مجموعه‌ها هستند در فن بازار فعالیت کنند، همه نهادهای مربوط باید وارد عمل شوند و هرچه بازیگران این عرصه حضور پررنگ‌تری داشته باشند، فن بازار موفق‌تر خواهد بود.

صاحبکار به جزئیات 110حمایت اعطا شده به شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: برنامه جامع توسعه کسب و کار دانش‌بنیان در قالب برنامه‌های خدماتی، حمایتی، مشاوره‌ای و حمایت‌های ذیل قانون تدوین شده تا همه آنچه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در مسیر خود نیاز دارند را در دسترس داشته باشند و 6 بند از این 110 بند بر عهده فن‌بازارها گذاشته شده است.

صاحبکار تصریح کرد: گستره این حمایت‌ها از تسهیلات مالی، معافیت‌های گمرکی، معافیت‌های مالیاتی، خدمات بیمه تامین اجتماعی تا خدمات مشاوره‌ای و حمایت از کالاهای ساخت داخل ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی