English

محمد راستان؛

سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر ۱۰ هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تاکنون تمام سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر 10 هزار میلیارد تومان بوده است که این قرارداد اخیر 5 هزار میلیارد تومان است.

سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر 10 هزار میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست امضای قرارداد پایانه مکانیزه مواد معدنی با اشاره به اینکه این قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش بنادر است، گفت: تاکنون تمام سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر 10 هزار میلیارد تومان بوده است که این قرارداد اخیر 5 هزار میلیارد تومان است.

محمد راستاد با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین ترافیک صادراتی بندر شهید رجایی مربوط به کشتی های با بار فولاد است، افزود: ورود به این عرصه یک نگاه راهبردی است که اثر مثبتی بر اقتصاد کشور دارد.

او با تاکید بر اینکه قرار است به تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور برسیم که با فاز اول آن بخشی از این نیاز پاسخ داده می شود، تصریح کرد: با اجرای این پروژه ها هزینه صادرات کاهش می یابد.

راستای با تاکید بر اینکه این پروژه به دسترسی ها در بنادر کمک می کند، تصریح کرد: این اقدام کمک می کند تا حضور بخش خصوصی در پروژه های بنادر تسهیل شود.

او با بیان اینکه ریل پایه بودن این پایانه گامی در جهت حمل و نقل ریلی است، اظهار کرد: انتظار می رود زمانبندی پروژه به زودی انجام شود.

راستاد در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه آیا ایجاد این پایانه موازی با عملکرد بندر چابهار نخواهد بود، زیرا در چابهار نیز هدف انتقال مواد معدنی افغانستان بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود پایانه خلیج فارس برای حمل و نقل مواد معدنی اما همچنان شاهد ترافیک کشتی های صادرکننده فولاد و مواد معدنی هستیم. از طرف دیگر مواد معدنی در صورتی که نزدیک بندر باشند صرفه اقتصادی دارند از طرف دیگر فاصله بندر شهید رجایی و چابهار به قدری هست که ایجاد این پایانه صرفه اقتصادی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه