English

وزیر نیرو در تشریح دستاوردهای سفر خوزستان عنوان کرد:

تامین آب خوزستان در اولویت

وزیر نیرو گفت: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار دارد؛ به گونه‌ای که اولین جلسات بررسی نحوه تامین آب پایدار استان با حضور کارکنان و مدیران وزارت نیرو به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد.

تامین آب خوزستان در اولویت

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر محرابیان با تاکید بر اینکه ارتقای کیفی و کمی آب شرب شهرها و روستاهای خوزستان از اولویت‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است، افزود: طرح آبرسانی غدیر که آب ۲۶ شهر و حدود 1600 روستای استان را تامین می‌کند علاوه بر آبگیری از سد کرخه، از منابع با کیفیت سد دز نیز بهره‌مند خواهد شد و بر همین اساس در سه جبهه کاری سامانه آبرسانی از سد دز از طریق انتقال آب از کانال چمران در دستور کار قرار گرفته است.  

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی فشرده علاوه بر ارتقای کیفیت آب از طریق انتقال آب از سد دز، نسبت به افزایش ظرفیت انتقال آب به خصوص در شهرهایی از جمله دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام شده است. 

محرابیان در تشریح این طرح بزرگ آبرسانی گفت:  طرح مذکور شامل تامین آب غدیر از منابع آب دز به ظرفیت 10 متر مکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان‌های تحت پوشش طرح و تکمیل و توسعه ایستگاه پمپاژ چمران به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان اهواز است. 

وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای این پروژه به‌طور معمول حدود 24 ماه زمان نیاز دارد، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود 10 هزار میلیارد ریال بوده که در حال تامین است و به سازمان آب و برق خوزستان تکلیف شده تا ظرف مدت کمتر از یک سال این پروژه اجرا شود. 

وی اظهار کرد: به‌رغم اینکه استان خوزستان در یکی از خشک‌ترین سال‌های تاریخی خود از نظر بارندگی قرار دارد با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی استان خوزستان مشکل خاصی وجود ندارد و نیاز آبی بالغ بر 165 هزار هکتار کشت‌های تابستانه این استان تامین شده که برخی از کشت‌ها تا آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی