English

مدیرعامل شرکت توانیر در پاسخ به خبرگزاری موج:

۳۶ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق به بانک ها/ ۸۰۰ میلیارد تخفیف ویژه به خوش مصرف های برق

آرش کردی گفت: در حال حاضر حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق به بانک ها وجود دارد که دولت در این زمینه همکاری خوبی داشته است.

۳۶ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق به بانک ها/ ۸۰۰ میلیارد تخفیف ویژه به خوش مصرف های برق

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،مدیرعامل شرکت توانیر در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه اوج مصرف برق که مرداد ماه بود را پشت سر گذاشته ایم، گفت: صنعتی که توجیه پذیر نباشد دکتر معضل می شود و امروز تعیین نرخ برق از تولیدکنندگان از طریق اصول تنظیم بازار، بی او تی و...است که در حال حاضر حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان مطالبه تولیدکنندگان از صنعت برق دارند که ناشی از ناترازی و فروش تکلیفی است.

آرش کردی با بیان اینکه به سمت افزایش قیمت برق تدریجی رفته ایم، افزود: سیاست دولت این است که روی دهک های پایین جامعه فشار ایجاد نشود و مایه التفاوت قیمت تکلیفی را به عنوان بدهی قبول داریم و از اوراق برای تسویه استفاده کرده ایم و امروز علاوه بر تولیدکنندگان برق، بانک ها هم جزو طلبکاران صنعت برق هستند.

کردی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره بدهی صنعت برق به بانک ها گفت: در حال حاضر حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق به بانک ها وجود دارد که دولت در این زمینه همکاری خوبی داشته است.

او با تاکید بر اینکه در تمام دنیا قیمت برق در تمام دنیا جهشی بوده است ، گفت: در حال حاضر قیمت برق افرادی که بیشتر از الگو مصرف می کنند تعرفه بالا می رود و در ایران حدود دو درصد از مشترکان مشمول تعرفه های دو برابر پیک مصرف بوده اند با این حال مدیریت مصرف برق به گونه ای بوده که مانع از شوک های قیمتی در صنعت برق شده ایم،از طرف دیگر به مشترکین برق در صورتی که شکایتی دارند پاسخگو هستیم.

کردی با بیان اینکه از ۳۹ میلیون قبضی که صادر کرده ایم حدود ۱۶ میلیون مشمول تخفیف شده اند، گفت: برای ۴ ماهه گرما حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تخفیف برای مشترکین خوش مصرف داشته ایم.

او با تاکید بر اینکه حدود هزار مگاوات مدیریت مصرف برق توسط مردم در زمان پیک انجام شده است ، تصریح کرد: این کاهش مصرف در نتیجه اصلاح الگوی مصرف با استفاده از طرح های تشویقی بوده است.

او با بیان اینکه مشترکین اگر هشدارهای افزایش مصرف را مورد توجه قرار ندهند از راه دور شامل قطعی برق می شوند، گفت:  مدیریت مصرف در تمام دنیا اصول خاص خود را دارد و امسال با همکاری مردم مدیریت مصرف ۱۰ هزار مگاوات تجربه کردیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر