English

وزیر نیروی ایران؛

صادرات برق ایران به عراق یکسال دیگر ادامه خواهد یافت

اردکانیان گفت: در دیدار با وزیر برق عراق چگونگی همکاری ایران و عراق در قرارداد سه ساله انجام شد و طبق این قرارداد صادرات برق ایران یکسال دیگر ادامه خواهد داشت.

صادرات برق ایران به عراق یکسال دیگر ادامه خواهد یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، عصر امروز اردکانیان وزیر نیروی ایران با لویی خطیب وزیر برق عراق دیدار داشت. 

اردکانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تفاهمنامه همکاری سه ساله با صنعت برق عراق امضا شده است درباره جزئیات نشست اخیر گفت: در این قرارداد ضمن اینکه به استمرار صادرات برق ایران به عراق در مدت یکسال تأکید شده است، به چگونگی همکاری در بخش های عملیاتی پرداخته شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه مبادلات مالی برقی دو کشور بین توانیر و شرکت متناظر انجام خواهد شد، افزود: در حال حاضر بهای برق صادراتی ایران با فرمول مشخص طبق قرارداد مورد تایید دولت این کشور اخذ می شود و بانک مرکزی و بانک تجارت عراق هماهنگی های لازم انجام شده است.

او با تأکید بر اینکه حداکثر صادرات برق ایران به عراق 1500 مگاوات خواهد بود،گفت: میزان صادرات برق ایران به عراق به امکانات کشور وابسته است و همچنین در قرارداد سه ساله روی بخش های همچون تاسیس شرکت های مشترک، پروژه های برای کاهش تلفات برق عراق و بازسازی زیرساخت ها همکاری خواهیم داشت.

وزیر نیروی عراق همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره تاثیر موافقتنامه اولیه برق عراق و عربستان که به تازگی انجام شده است، گفت: از این توافقنامه بی اطلاع هستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، به تازگی توافقنامه ای بین دولت عراق و عربستان برای تامین بخشی از نیاز برق عراق بین دو کشور امضا شده است.

وزیر برق عراق در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همکاری با ای آن در زمینه توسعه صنعت برق و تجاری سازی آن تا چندسال آینده ادامه خواهد داشت،گفت: برنامه ما توسعه صنعت شبکه برق برای تامین نیاز داخلی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه