English

رضا روحی در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

تابستان امسال شاخص بورس ۲ میلیون واحد را فتح می کند

کارشناس بورس گفت: در شرایط کنونی در کلیت بازار حجم بالای تقاضا مانع از بروز هرگونه اصلاح شده است. هرچند اصلاح قیمتی و زمانی به نفع بازار است و می تواند صعودهای آتی شاخص را تضمین کند.

تابستان امسال شاخص بورس ۲ میلیون واحد را فتح می کند

کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره روند معاملات بازار در روزهای اخیر گفت: روز گذشته با وجود اینکه برخی سهم ها در آستانه صف فروش بودند در نیمه دوم بازار با تقاضای خوبی مواجه شدند و حتی تعدادی به صف خرید رسیدند، در واقع در شرایط کنونی در کلیت بازار حجم بالای تقاضا مانع از بروز هرگونه اصلاح شده است. هرچند اصلاح قیمتی و زمانی به نفع بازار است و می تواند صعودهای آتی شاخص را تضمین کند، با این حال روند کنونی ورود نقدینگی و جابجایی سرمایه در صفوف خرید مانع از این اتفاق می شود و تابستان امسال شاخص بورس ۲ میلیون واحد را فتح می کند

روحی افزود: به نظر می رسد با حجم فعلی تقاضا و ورود نقدینگی های جدید، بازار در روزهای آینده مثبت باشد و پیش بینی می شود شاخص کل پس از عبور از عدد یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد در تابستان امسال، به ۲ میلیون واحد برسد.

او با تاکید بر اینکه رشد بورس با محوریت سهام های موجود در صندوق های ای تی اف دولتی ادامه دار خواهد بود، اظهار کرد: در شرایط کنونی تنها فاکتور کاهش قیمت دلار می تواند روند رشد شاخص را کندتر کند که با توجه به واقعیت های اقتصادی بعید به نظر می رسد.

کارشناس بورس با اشاره به اینکه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده های تولید را حذف کرده است، اظهار کرد: وقتی که ارز نهاده ها حذف شده، به طور قطع قیمت محصولات نیز گرانتر می شوند که در چنین حالتی دولت نیز نمی تواند قیمت نهایی کالا را سرکوب کند، به همین دلیل روند رشد بورس ادامه خواهد یافت.

روحی با اشاره به اینکه هم اکنون سرمایه ای که در بازار بورس هست از این بازار خارج نمی شود، گفت: از آنجایی که سایر بازارها به اندازه بازار بورس بازدهی ندارند، نقدینگی جدید وارد بورس می شود و تنها این نقدینگی بین نمادها جابجا می شود و ممکن است نوسانات کوچکی در بازار به وجود بیاید، اما به نظر نمی رسد اصلاح عمیقی ایجاد کند.

کارشناس بورس با تاکید بر اینکه دولت مسیر جدید را در اقتصاد آغاز کرده است که نمی تواند آن را به حال خود رها کند، اظهار کرد: در شرایط کنونی به دلیل تامین کسری بودجه یا کنترل تورم و ... تنور بورس همچنان داغ خواهد ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه