English

محسن مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج مطرح کرد؛

بازسازی ساختاری پیش روی شرکت های بورسی/بورس در نیمه دوم سال سقوط نخواهد کرد

کارشناس مالی در خصوص بازار این روزهای بورس عنوان کرد: بورس در حال حاضر روند اصلاح قیمت ها را آغاز کرده، اما از آنجایی که ورود نقدینگی همچنان ادامه دارد و فضای روانی نیز بر بازار حاکم شده است رشد شاخص ادامه‌دار خواهد بود.

بازسازی ساختاری پیش روی شرکت های بورسی/بورس در نیمه دوم سال سقوط نخواهد کرد

محسن مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ورود حجم زیاد نقدینگی به بورس باعث مثبت شدن شاخص شده است، گفت: در شرایط کنونی حذف چهار صفر از پول ملی فضای روانی ایجاد کرده که شاخص همچنان میل به مثبت شدن داشته باشد.

کارشناس مالی با نگاهی به اقدامات اخیر دولت برای رونق بورس، تصریح کرد: در هفته های اخیر واگذاری شرکت‌های دولتی و سهام عدالت اگرچه اثرش را در بازار بورس گذشته، اما بازهم به رشد شاخص کمک می‌کنند، برای نمونه اگر دو ماه آینده خرید و فروش آزاد شود روی بورس اثر می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه تا امروز برخی سهام رشد مناسبی داشته اند، تصریح کرد: بر اساس داده‌ها به نظر می رسد رشد شاخص تا یک میلیون و دویست هزار همچنان با شیب تند ادامه دار باشد.

تحلیل بنیادی بازسازی ساختاری بورس را نشان می دهد

مختاری درباره اینکه آیا سقوط ناگهانی بورس را به زودی خواهیم داشت یا خیر، اظهار کرد: به نظر می رسد بورس در سال جاری همچنان روند مثبت  خود را ادامه بدهد، بر همین مبنا، تحلیل تکنیکال نیز سقوط بورس در سال جاری رد می‌کند، اما از نظر تحلیل بنیادی بسیاری از شرکت ها نیازمند بازسازی ساختاری هستند و همین فاکتور می تواند افت شاخص در بورس را رقم بزند، البته اگر بازسازی ساختاری انجام نشود، افت شاخص رخ نخواهد داد.

رشد بورس در ماه آینده کندتر ولی همچنان صعودی

کارشناس مالی با تاکید بر اینکه تحلیل تکنیکال بیشتر روی تاثیر ورود نقدینگی جدید و بار روانی تغییر پول از ریال به تومان توجه می‌کند، اظهار کرد: به طور قطع ورود سرمایه های جدید به بورس باعث افزایش شاخص شده، اما این روند بعد از مدتی تغییر می کند، به طوری که در ماه آینده روند رشد بورس کندتر می شود ولی همچنان صعودی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال رویه بازار منطقی و صعودی خواهد بود، تصریح کرد: در حال حاضر شایعاتی درباره سقوط بورس و تامین بودجه از واگذاری ها در بورس مطرح شده که تا حدودی هم درست هست. در واقع دولت از طریق واگذاری شرکت های دولتی بودجه را تامین می کند و این اقدام تاثیر منفی بر بازار نخواهد داشت، اما اینکه گفته شود سقوط بورس در شش ماهه دوم رخ می دهد منطقی نیست.

دولت متولی بسیاری از سهام ها است به همین دلیل می‌تواند یک‌باره بورس را رها کند، برای این دو تا پنج سال زمان نیاز است که دولت بر بورس تاثیر داشته باشد.

وی درباره ارزش سهام شرکت های تازه وارد بورسی، گفت: تعدیل ارزیابی ها در تعیین نرخ سهام موثر است و از آنجایی که برخی از بنگاه ها ارزش ذاتی بالایی دارد ارزیابی های جدید می تواند در رشد شاخص  موثر باشد.

مختاری ادامه داد: برخی بانک ها که گفته می شود دچار ورشکستگی هستند در واقع میزان بدهی آنها در مقابل سرمایه هایشان بسیار ناچیز است، بنابراین باید شرکت ها را تحلیل بنیادی کرد.

وی درباره نوسانات اخیر بورس نیز اعلام کرد: در چند وقت اخیر افزایش قیمت ها و تورم روی شاخص ها تاثیر گذار بوده و هیجانات‌ها نیز روی رشد شاخص بی تاثیر نبوده است.

این کارشناس مالی با تاکید بر اینکه تا فصل پاییز شاخص اصلاح خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه شرایط تحریم حاکم است، شرکت ها رویه های جدید و سرمایه گذاری های جدیدی انجام خواهند داد، از این رو نمی توان با نگاه به وضعیت رشد سال گذشته شاخص، بازار امسال را تحلیل کرد.

مختاری با بیان اینکه دولت نمی تواند قیمت دلار را کاهش دهد، گفت: در حال حاضر این بازار جذابیتی برای سرمایه گذار ندارد، به همین دلیل ارز نوسان چندانی نخواهد داشت.

وی درباره تاثیر تغییر واحد پولی روی اقتصاد کشور، گفت: به طور قطع اجرای این سیاست در ابتدا باعث ایجاد فشار اقتصادی می شود، اما در ادامه به کنترل تورم کمک خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه