English

موحد امان الهی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

خروج گندم از استان بدون مجوز غله حکم قاچاق دارد

فرماندار قروه گفت: با توجه به اختلاف قیمت ارز برای جلوگیری از خروج گندم از کشور، بار گندم باید مجوز غله داشته باشد.

خروج گندم از استان بدون مجوز غله حکم قاچاق دارد

فرماندار قروه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه تا روز گذشته 92 هزار تن خرید تضمینی گندم در شهرستان قروه انجام شده است، گفت: در حال حاضر دو سیلو با ظرفیت 90 هزار تن در این استان وجود دارد و یک انبار با ظرفیت 20 تن قابلیت بهره برداری دارد، هرچند مشکلاتی تاکنون داشته و برطرف شده است و یک انبار مکانیزه با ظرفیت 20 هزار تن دیگر در این استان وجود دارد.

 

هرگونه خروج گندم بدون مجوز غله حکم قاچاق دارد

موحد امان الهی با بیان اینکه موجودی سیلو و کارخانه آرد باعث شده در تامین نیاز نانوایی ها مشکلی نداشته باشیم، افزود: در حال حاضر با توجه به نیاز کشور و اختلاف قیمت ارز در داخل و خارج از کشور وجود دارد  هرگونه خروج گندم بدون مجوز غله حکم قاچاق دارد و با آن ها برخورد می شود، زیرا فرض بر این گذاشته می شود که این گندم قرار است از کشور خارج شود.

او با تاکید بر اینکه سال گذشته مشکلی در زمینه خروج گندم از استان وجود نداشته است، تصریح کرد: اختلاف دلار در کشور و کشورهای همسایه باعث ایجاد محدودیت خروج گندم شده و تاکنون نیز باز 15 تنی گندم در هنگام خروج از استان کشف شده است.

سیلوی 50 هزار تنی قروه سال گذشته به عنوان سیلوی نمونه انتخاب شده است و امسال نیز از مجموعه گندم های دریافتی تنها چند محموله را به خاطر خاک، علف هرز و رطوبت برگشت داده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه