English

شافعی؛

قوانین تجارت آزاد بین ایران و عراق تدوین شود

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: در زمینه ساخت فرودگاه، راه، کشاورزی، نساجی و...می توان شرکت های مشترک ایجاد کرد، از این رو پیشنهاد می شود قوانین تجارت آزاد برای دو کشور تدوین شود و مناطق آزاد مشترک ایجاد شود و اتاق های بازرگانی مشترک نقش فعالی را در این بخش ایفا کنند.

قوانین تجارت آزاد بین ایران و عراق تدوین شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، همایش اقتصادی-تجاری ایران و عراق 18 فروردین با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به همراه چندتن از وزیران ایرانی و عراقی و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه توسعه همکاری با همسایگان سیاست استراتژیک ایران است، گفت: دولت آقای روحانی به این رویکرد اهتمام ویژه دارد و در این راهبرد همکاری با عراق جایگاه ویژه ای دارد.

غلامحسین شافعی با بیان اینکه ایران و عراق می توانند مکمل همدیگر باشند، افزود: باید از ظرفیت های موجود برای توسعه دو کشور استفاده کرد. در مذاکرات اخیر به دستاوردهای خوبی همراه بوده است و در سال های اخیر حجم روابط اقتصادی بالا رفته اما ظرفیت های اقتصادی دو کشور بسیار بالاتر است که در این مسیر مشکلاتی در زمینه مبادلات مالی و بیمه ای وجود دارد که باید با رفع این موانع تجارت روان برای فعالان اقتصادی ایجاد شود که در سفر اخیر رییس جمهور ایران شرایط امیدوارانه ای برای فعالان ایجاد شود.

او با تأکید بر اینکه در زمینه ساخت فرودگاه، راه، کشاورزی، نساجی و...می توان شرکت های مشترک ایجاد کرد، تصریح کرد: پیشنهاد می شود قوانین تجارت آزاد برای دو کشور تدوین شود و مناطق آزاد مشترک ایجاد شود و اتاق های بازرگانی مشترک نقش فعالی را در این بخش ایفا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی