English

معاون کارآفرینی وزارت کار؛

۹۶ درصد شرکت های ایرانی خرد هستند/دولت برنامه توسعه ای را از مناطق آزاد شروع کند

عیسی منصوری گفت: تنها نیم درصد بنگاه های ایران بزرگ و متوسط هستند، شرکت های بزرگ وظیفه اتصال کشور را با بازار بین المللی دارند که امروز این نقش را در کشور ندارند و شرکت های توسعه ای باید این نقش را ایفا کنند.

96 درصد شرکت های ایرانی خرد هستند/دولت برنامه توسعه ای را از مناطق آزاد شروع کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بزرگترین اجلاس استراتژی های توسعه خدمات، تولیدات و صادرت برترین شرکت های ایرانی روز یکشنبه 12 اسفند با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و رییس شورای عالی مناطق آزاد و مسئولانی از وزارت جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

عیسی منصور معاون وزیر کار در امور کارآفرینی و اشتغال در ابتدای این همایش با اشاره به اینکه باید در این شرایط هم افزایی در کشور ایجاد کنیم، گفت: باید توجه داشت که وقتی از صنعت صحبت کنیم تنها منظور صنعت نیست و باید به خدمات نیز توجه کرد. برخی کشورها نوع مدیریت آنها به گونه ای است که در یک طرف دولت و یک طرف بخش خصوصی قرار می گیرد، اما در حوزه ای سی تی که هفتاد درصد اشتغالزایی دارد هر دو طرف بازار نقش ایفا می کند. همچنین کشورهای هستند در نظام حکمرانی خود دو طرف بازی بخش خصوصی در ای سی تی فعال هستند. البته باید توجه داشت که بخش ای سی تی که تولید محتوا دارد بسیار کوچک هستند.

منصوری با بیان اینکه تنها نیم درصد بنگاه های ایران بزرگ و متوسط هستند، افزود: شرکت های بزرگ وظیفه اتصال کشور را با بازار بین المللی دارند که امروز این نقش را در کشور ندارند و شرکت های توسعه ای باید این نقش را ایفا کنند.

او با تاکید بر اینکه 96 درصد شرکت های ایرانی خورد هستند، تصریح کرد: 2.5 درصد شرکت های ایرانی کوچک هستند که در حال حاضر روند اتصال آنها به بازارهای بین المللی با چالش مواجه هستند که باید زنجیره برند در کشور ایجاد شود. متأسفانه مطالعات ما نشان می دهد که بنگاه های کوچک ایران متصل به هیچ کجا نیستند.

او با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار 30 رشته ای که رونق دارند باید به صورت اختصاصی مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: اگر قرار است حضور در بازار جهانی شکل بگیرد دولت باید از نقش منفعل خارج شود و ارتباط بین شرکت ها را ایجاد کند و این نقش توسعه ای دولت است. از این مناطق آزاد می تواند ذیل همان حکمرانی با حضور بخش خصوصی با در اختیار قراردادن زمین و...شرکت ها را به سمت حضور در بازار جهانی سوق دهد. 

در این همایش دو شرکت بارز و شرکت تعاونی عمرانی و توسعه ابنیه همت اسپانسر بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه