English

عضو کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران؛

بازار سوریه همچون بازار قطر را نسوزانیم

عدنان موسی پور گفت: در حال حاضر بازار سوریه فرصت مناسبی برای حضور پیمانکاران ایرانی است، اما اگر همچون بازار ساخت و ساز قطر منتظر دعوت دولت آنها بمانیم بازار سوریه نیز از دست می رود.

بازار سوریه همچون بازار قطر را نسوزانیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، عضو کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه در ده ماه امسال 36 میلیارد دلار صادرات داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد مواجه شدیم، افزود:در بخش واردات 18 درصد در این مدت کاهش واردات داشته ایم. در بخش صادرات نیز با وجود تغییرات نرخ ارز رشد چندانی نداشته ایم و این ناشی از فرصت سوزی ما ایرانی ها هست و اگر همچنان منتظر باشیم اتفاق دیگری بیفتد مشکل بازار قطر دوباره تکرار خواهد شد. بنابراین نباید منتظر ماند که آنها به دنبال ما بیایند.

عدنان موسی پور با بیان اینکه در شرایط رکود برای عبور از مشکلات بیکاری باید صدور خدمات فنی مهندسی را تقویت کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر بازار قطر اگرچه کمی دیر شده باز هم امکان حضور هلدینگی شرکت های ساخت و سازی در ایران وجود دارد.

او با اشاره به اینکه تنها راه حفظ اشتغال تقویت صادرات خدمات فنی و مهندسی است، تصریح کرد: از آنجایی که رکود اقتصادی در کشور وجود دارد و همین موضوع به اشتغال کشور آسیب می زند تنها با افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشورهای همسایه می توانیم از افزایش بیکاری در کشور جلوگیری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه