English

رئیس کل گمرک ایران مطرح کرد

٨٠ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی ایران/حرف های زده در مورد قاچاق خودرو صحت ندارد

رئیس کل گمرک ایران گفت:در ۱۰ ماهه نخست سال جاری بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار گوشی موبایل به کشور وارد شد.

٨٠ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی ایران/حرف های زده در مورد قاچاق خودرو صحت ندارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه ٨٠ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی ایران در 10 ماهه نخست سال بود که از این میزان ۳۷ میلیارد دلار سهم صادرات بوده است گفت:هفت میلیارد و ۱۱ میلیون دلار به چین و پنج میلیارد دلار به امارات و عراق، ۳.۴ میلیارد دلار به کره و بیش از سه میلیارد دلار نیز به ترکیه کالا صادر شده است.

فرود عسگری با اشاره به اینکه در رابطه با قاچاق خودرو حرف هایی زده شده است که صحت ندارد پرداخت و تصریح کرد:گمرک در مناطق آزاد و ویژه مستقر است و صرف ورود کالا به مناطق آزاد حساب نیست و خودرو هم می‌تواند بدون ثبت سفارش به گمرکات وارد شود اما، گمرک اجازه خروج نمی‌دهد در این راستا هر خودرو و کالایی که به کشور وارد می‌شود باید ثبت سفارش شده باشد لذا هیچ خودرویی بدون مجوز ثبت سفارش ترخیص نشده و نخواهد شد.

به گفته این مسوول خودروهایی که قبل از مصوبه به گمرکات وارد شده هنوز تصمیم قطعی برای آن گرفته نشده و در هیات دولت در حال بررسی است.

وی ادامه داد:در بحث رجیستری سامانه ما فعال است و مسافران می‌توانند برای رجیستر اقدام نمایند، البته مهلت ۳۰ روزه داده شده که مسافران به این سامانه مراجعه کنند و اقدام به ثبت گوشی خود کنند.

رییس کل گمرک کشور افزود: از شروع راه اندازی سامانه بیش از 10 هزار گوشی مسافری وارد کشور شد.

وی گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار گوشی موبایل به کشور وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس کل گمرک به حذف دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واردات چای یاد آور شد :گمرک حلقه آخر زنجیره تجارت خارجی است و ما بیشتر مجری قوانین هستیم.

عسگری در پایان خاطر نشان کرد:گمرک پیگیر واردات قطعات لوازم خانگی است وبازبینی و حسابرسی پس از ترخیص از جمله اقدامات در سامانه جامع گمرکی است،گمرک در این راستا در رابطه با شرکت های لوازم خانگی اقدامات لازم را انجام داده است و ما نظرمان را برای معاونت حقوقی ارسال کردیم و منتظر جواب هستیم، البته ما معتقدیم تخلف صورت گرفته و مرجع رسیدگی آن کمیسیون حل اختلاف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه