English

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات:

رفع تصرف از ۴هکتار اراضی ملی

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات، از رفع تصرف حدود ۴هکتار اراضی ملی این شهرستان به ارزش تقریبی ۷۶میلیارد تومان، از ابتدای امسال خبرداد.

رفع تصرف از ۴هکتار اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، علی اصغر توانایی از رفع تصرف حدود ۴ هکتار اراضی ملی این شهرستان به ارزش تقریبی ۷۶ میلیارد تومان از ابتدای امسال خبرداد و افزود: حدود یک هکتار از این اراضی، در راستای ۴ فقره اجرای حکم قضایی رفع تصرف شد و همچنین  ۳ هکتار از این اراضی ملی نیز در اجرای تبصره یک ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بازپس گیری و به دولت بازگردانده شده است.

وی اظهار داشت: اراضی ملی شمیرانات دارای ارزش افزوده بالایی است که حفاظت این اراضی برای ما از اولویت ویژه‌ای برخوردار است که در این خصوص، ضرورت دارد تا تمامی دستگاه‌ها در ارتباط با حفاظت از این اراضی با مجموعه منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات، وسعت عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان را حدود ۱۴۰ هزار هکتار اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان بیش از ۱۲۱ هزار هکتار آن را عرصه‌های مرتعی به خود اختصاص داده که حدود ۷۳ هزار هکتار آن جزو مراتع ییلاقی حوزه لار به‌شمار می‌آید.

توانایی تصریح کرد: تاکنون برای بیش از ۲۰ هزار هکتار مراتع این شهرستان طرح‌های مرتع‌داری تهیه و به مجریان و بهره برداران واگذار شده و تحت عملیات اصلاحی و احیایی قرار گرفته است.

وی با توجه به گرم بودن هوا و احتمال آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع از گردشگران و عموم مردم درخواست کرد در هنگام حضور در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی