سرخط خبرها
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید

بازپس گیری ۲۱۱ هزار مترمربع از اراضی ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران از بازپس گیری ۲۱۱ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان به ارزش ۲۰۰میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

LA1JkDwOqqvP
به گزارش خبرگزاری موج، وحید انصاری از بازپس گیری ۲۱۱ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری خبرداد و اظهار داشت: ۱۱ هزار مترمربع از این اراضی در اجرای ۶ مورد حکم قضایی، بازپس گیری شد و ۲۰۰ هزار مترمربع دیگر نیز در راستای اجرای تبصره ۱ ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد. وی به ۳ مورد حریق از ابتدای فصل گرما در مراتع این شهرستان اشاره کرد و افزود: در پی این حریق‌ها میزان ۱۰ هکتار از مراتع این شهرستان طعمه حریق و دچار آسیب جدی شد. انصاری مساحت مراتع این شهرستان را حدود ۹۱ هزار هکتار و ظرفیت چرای دام مجاز را بیش از ۹ هزار واحد دامی دانست و اظهار داشت: ۸۰ هزار هکتار از این مراتع جزو مراتع میانبند و ۱۱ هزار هکتار دیگر جزو مراتع ییلاقی است که بخشی از این مراتع بخاطر اجرای طرح جنگل کاری ارتفاعات شمال تهران در دامنه جنوبی البرز تحت قرق قرار گرفته و از ورود هرگونه دام و احشام در این مراتع جلوگیری شده است. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران اضافه کرد: بخش دیگری از مراتع این شهرستان به عنوان مراتع عمومی است که در فصل کوچ مورد بهره‌برداری دام‌های کوچ رو که به منطقه ییلاقی لار می‌روند قرار می‌گیرد. وی مهم‌ترین گونه‌های مرتعی این شهرستان را انواع گون، علف پشمکی، علف گندمی، درمنه، گل گاوزبان، باریجه، چای کوهی و بومادران اعلام و خاطر نشان کرد: همه ساله در صورت تخصیص اعتبارات دولتی سطحی بالغ بر ۵ هزار هکتار از مراتع این شهرستان تحت اجرای پروژه حفاظت و قرق قرار می‌گیرد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران با بیان اینکه پروژه مدیریت چرا و کنترل کوچ در این شهرستان به اجرا درآمده است، افزود: در راستای اجرای این پروژه و همزمان با آغاز فصل چرا و در قالب اکیپ‌های کنترل دام؛  تعداد دام‌های ورودی به مراتع با تعداد مجاز مندرج در پروانه‌های چرا مورد تطبیق قرارگرفت. انصاری ادامه داد: با اقدامات انجام شده از ورود دام مازاد و غیر مجاز به مراتع  جلوگیری و با افراد متخلف برخورد قانونی شد.  
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه