English

سرلشکر صفوی:

قدرت‌های دریایی نیرو‌های نظامی ایران تضمین‌کننده ترانزیت تجاری و انرژی کشور

سرلشکر صفوی گفت: قدرت‌های دریایی نیرو‌های نظامی ایران در دریا‌های مجاور و آزاد تضمین‌کننده ترانزیت تجاری و انرژی کشور است.

 قدرت‌های دریایی نیرو‌های نظامی ایران تضمین‌کننده ترانزیت تجاری و انرژی کشور

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، سرلشکر رحیم صفوی ، مشاور عالی فرمانده کل قوا در همایش ۲ روزه ملی فرصت‌ها و تهدید‌های نوپدید دریایی در که در مجتمع فرهنگی زیبا کنار برگزار شده بود با بیان اینکه حضور قدرت‌های دریایی نیرو‌های نظامی ایران در دریا‌های مجاور و آزاد تضمین‌کننده ترانزیت تجاری و انرژی کشور است، گفت: صحنه‌های نبرد کنونی و آینده تحت تأثیر فناوری در عرصه‌های نظامی قرار دارد و توسعه روزافزون فناوری سبب حرکت نیرو‌های نظامی به تقویت توانمندی‌های تکنولوژیکی متاثر از نیازمندی‌ها شده است.
سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه دریا هم فرصت و هم تهدید است، افزود: فناوری یک قدرتی است که هر دو طرف می‌توانند استفاده کنند، تهدیدات آینده علیه ایران دریاپ ایه و هواپایه است. 
وی با تاکید بر تشخیص درست راهبرد دشمن گفت: راهبرد خودمان را باید درست تدوین کنیم و از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید در این زمینه بهره ببریم.
مشاور فرمانده کل قوا ادامه داد: یکی از فرصت‌ها، افزایش توان نظارت است که با کشف، شناسایی و رهگیری اهداف در سطح دریا‌ها معنا پیدا می‌کند. در پدافند هوایی هم همین معادله برقرار است و اگر بتوانیم به قدرت کشف، شناسایی و رهگیری پرنده‌های نظامی برسیم می‌توانیم توان بازدارندگی را افزایش دهیم.
سرلشکرصفوی تاکید کرد: در این حوزه‌ها استفاده از حسگر‌ها و فناوری هوش مصنوعی که به هدایت‌پذیری و سرعت در تصمیم‌گیری منجر می‌شود و کاهش اتکا به کار نیروی انسانی را به همراه دارد که در هوا و دریا بهترین اقدام است تا خطرات احتمالی در این زمینه به صفر نزدیک شود.
وی افزود: ارتقای قدرت ملی، فراملی و وزن ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک ایران با حضور همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی، نظامی در سازمان همکاری شانگهای، بریکس و سایر پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه