English

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبرداد؛

استفاده ۷۹ درصد مشاغل از تبصره ۱۰۰ / پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده‌ در اصفهان

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بیان داشت: امسال ۷۹ درصد مشاغل از تبصره ۱۰۰ استفاده کردند.

استفاده  ۷۹ درصد مشاغل از تبصره ۱۰۰ / پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده‌ در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس مزیکی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته فرهنگ‌سازی مالیاتی گفت: سال گذشته در مجموع ۳۶۶ هزار و ۵۵ فعال اقتصادی در بخش مشاغل اظهارنامه و فرم تبصره ۱۰۰ ارائه کردند که نشان دهنده گسترش چتر مالیاتی است.

وی با بیان اینکه مردم در پرداخت مالیات به سمت خوداظهاری حرکت کرده‌اند ، اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵ درصد مشاغل از تبصره ۱۰۰ استفاده کردند و خوشبختانه در سال جاری این رقم به ۷۹ درصد رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه ضروری است فرهنگ مالیاتی در جامعه ترویج شود،افزود: نظام مالیاتی تلاش کرده دخالت انسان در فرایند مالیات‌ستانی را کاهش دهد و در حال حاضر مالیات‌ ستانی تا حدود بسیار زیادی هوشمند شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: خلق پول هنگامی که درآمدهای بودجه محقق نمی‌شود، منجر به تورم خواهد شد، بنابراین پرداخت مالیات در کاهش تورم موثر خواهد بود.

عباس مزیکی ادامه داد: امسال ساماندهی فرارهای مالیاتی ، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مهم‌ترین موضوعاتی است که در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اشخاص حقوقی تا  پایان تیرماه باید اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۱ خود را به صورت غیر حضوری تسلیم کنند.

وی در ارتباط با ارزش افزوده گفت: طی سال گذشته  ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عوارض ارزش افزوده‌ توسط مردم اصفهان پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: در نهایت ۷ میلیارد و ۵۴۰ تومان به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان پرداخت شد که ۲,۸۳۰ میلیارد تومان آن سهم شهرداری اصفهان بوده است.

مزیکی اضافه کرد: سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش افزوده پرداخت شد که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌تواند این مبلغ را از خزانه مطالبه و در استان هزینه کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه حمل زباله در اصفهان است، بیان داشت: اما در شهرهای کوچک، روستاها و بخش عشایری، ۸۰ تا ۹۰ درصد بودجه شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده تأمین می گردد.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی با هیچ یک از دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌ها قراردادی برای ارائه خدمات و تسلیم اظهار نامه ندارد و این افراد فقط باید اطلاعات مردم را در سامانه‌ها وارد کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره باینکه در سال گذشته ۹۸.۵ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده استان محقق شده است، اظهار کرد: از سال گذشته مطالبه مالیات بر مبنای داده‌های دقیق در استان اجرایی شد.

نشست دارایی اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه