English

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد:

جیره بندی آب، خط قرمز وزارت نیرو است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: آب شرب در مصرف هدر نمی‌شود و ۸۰ درصد آب شرب تبدیل به فاضلاب می‌شود و قابلیت بازچرخانی و استفاده مجدد دارد و برای پایداری آب باید مصرف خود را به نصف کاهش دهیم.

جیره بندی آب، خط قرمز وزارت نیرو است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین اسماعیلیان؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خبری اعلام کرد: جیره بندی آب ، خط قرمز وزارت نیرو است و بر همین اساس باید طرحهایی با محور صرفه جویی و مصرف بهینه آب را اجرا کرد

اسماعیلیان در ادامه اضافه کرد: جیره‌بندی بدترین گزینه ممکن برای مدیریت مصرف آب است زیرا بر خلاف سایر انرژی‌ها، آب قابلیت ذخیره‌ سازی دارد و جیره‌بندی موجب هدر رفت آب می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: باید با اقدامات اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به سمتی برویم که مردم به موضوع مدیریت مصرف آب توجه بیشتری داشته باشند تا در تابستان امسال با شرایط خاص تامین آب، گزینه جیره بندی مطرح نشود.

وی تاکید کرد: کسری بارندگی، خالی شدن مخازن سدها و افت سفره های زیر زمینی آب، باعث شده است تا رویه متفاوتی را در تامین و مصرف آب نسبت به سالهای گذشته در پیش بگیریم و برای پایداری آب باید مصرف خود را به نصف کاهش دهیم تا از شرایط سخت کم آبی عبور کنیم.

اسماعیلیان تصریح کرد: آب شرب در مصرف هدر نمی‌شود و ۸۰ درصد آب شرب تبدیل به فاضلاب می‌شود و قابلیت بازچرخانی و استفاده مجدد دارد و این در حالی است که آب در مصارف کشاورزی جذب ریشه شده و یا تبخیر می‌شود و کمتر به چرخه مصرف باز می‌گردد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد متذکر شد: طی ۱۰ سال گذشته، تلاش شد تا از منابع آبهای سطحی و زیرزمینی استفاده نشود و اولویت برای مصرف از منابع آبهای سطحی و سدها باشد، بر همین اساس در شرایط کنونی یکی از اقداماتی که به صورت موقت و در زمان اوج مصرف رخ خواهد داد، استفاده از منابع آبی زیرزمینی در کنار استفاده از سایر ظرفیت های آبی به غیر از حفر چاه است.

وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های تامین آب شرب، استفاده صنایع از پساب و بازچرخانی آبهای کثیف است به عنوان مثال اگر صنعت فولاد دیگر از آب شهری استفاده نکند و از منبع تامین آب خود بهره ببرد، ظرفیت بسیاری برای تامین آب شرب فراهم می‌شود.

اسماعیلیان یادآور شد: یکی از اقداماتی که تا چند سال آینده به نتیجه خواهد رسید و موجب افزایش ظرفیت تامین آب منطقه ما خواهد شد طرح انتقال آب دریای عمان به استان خراسان رضوی برای بهره مندی صنایع است و این در حالی است که بر اساس محاسبه انجام شده، سهم پرداخت صنایع برای استفاده از این آب، عدد قابل توجهی برای آنها نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه