English

مدیرعامل آبفای استان اصفهان:

امسال هیچ گونه جیره بندی آب در استان اصفهان نداریم

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: امسال با وجود کمبود 4.3 مترمکعب برثانیه آب شرب در زمان اوج مصرف ، هیچ گونه جیره بندی آب در استان اصفهان نداریم.

امسال هیچ گونه جیره بندی  آب در استان اصفهان نداریم

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، هاشم امینی در نخستین نشست شورای مدیران این شرکت در سال 1400 گفت: در نیمه اول سال به دلیل کمبود منابع آبی، احتمال دارد مردم با کاهش فشار آب مواجه شوند اما بدون تردید جیره بندی آب نخواهیم داشت.

وی  با بیان این که امسال هم مانند سال های گذشته آب شرب پایدار برای مشترکین تامین می شود اظهار داشت: در دهه اخیر به رغم وقوع خشکسالی های مستمر، آب شرب مردم در سطح استان به صورت پایدار تامین شد و امسال نیز تلاش می کنیم آب شرب مردم در فصل تابستان تامین شود. 

 این مقام مسئول به برخی از راهکارهای  تامین پایدار آب شرب پرداخت و اظهار داشت:  آبفای استان اصفهان با بهره گیری از فناوری های نوین مانند سامانه های تله متری و تله کنترل و همچنین پایش مداوم شبکه توزیع، سعی در توزیع عادلانه آب شرب بین مردم دارد.

هاشم امینی یکی از راه‌های افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه برای صرفه‌جویی بین مردم را فرهنگ سازی مصرف بهینه آب برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه رسانه‌ها باید مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی‌رویه آب با آن مواجهه می‌شوند، آگاه کنند تا با جلب مشارکت مردم بتوان این معضل را تا حدودی بر طرف کرد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به تاکید اسلام بر اهمیت آب و همچنین قداست آب در آیین‌های ایرانی، بر لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و بازگشت به ارزش های دینی برای حفظ و حراست از منابع آبی تاکید و عنوان کرد: برای عبور از مشکلات ناشی از کمبود آب، باید مردم را در خصوص تغییر شیوه مصرف متقاعد سازیم.

ناصر اکبری

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه