English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

شهر قروه در کردستان مجهز به سکوی نمایش تئاتر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: در سفرهای شهرستانی علاوه بر دیدار و هم‌اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر, استعدادهای عرصه فرهنگ و هنر نیز کشف می‌شود.

شهر قروه در کردستان مجهز به سکوی نمایش تئاتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،علی اصغر دریایی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب فرهنگ, هنر, رسانه و فعالان قرآنی شهرستان قروه اظهار داشت: تعامل و هم‌اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر, طراحی و برنامه‌ریزی رویدادها و جشنواره‌ها, کشف استعدادهای عرصه فرهنگ و هنر و تعیین تکلیف طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر سطح جزو اهداف مهم و راهبردی سفرهای شهرستانی است.

وی افزود: بدون شک نقطه نظرات و دیدگاه‌های اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌ها برای اجرا و طراحی جشنواره‌ها, همایش‌ها و کنگره‌ها بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه قروه دارای استعدادهای ناب در همه عرصه‌های فرهنگی و هنری بوده و در شعر آیینی یکی از قطب‌های مطرح در این عرصه است, گفت: هنرمندان بسیار با استعدادی نیز در عرصه‌های دیگر فرهنگی و هنری این شهرستان وجود دارد برگزاری کنسرت‌های موسیقی در ماه‌های اول سال اتفاق بسیار مهمی بود که بایستی تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: با استفاده از اعتبارات کاهش سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی مختص جدول 17 جشنواره‌ها و کنگره‌های پربار و با محتوایی در این شهرستان اجرا شد.

دریایی تمرکززدایی از برنامه‌های فرهنگی و هنری از مراکز استان‌ها به شهرها و روستاها را از جمله برنامه‌های کاری و راهبردی دولت عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری همایش سفیران بصیرت در شهر سریش آباد و شعر شمیم ظهور در شهر دلبران نیز از جمله مهمترین برنامه‌های شهرهای کوچک این دوره بود.

وی در رابطه با تکریم ارباب رجوع عرصه فرهنگ و هنر عنوان کرد: تکریم و احترام هنرمندان خط قرمز ماست, در همه عرصه‌ها کرامت و احترام هنرمندان و به‌طور کلی اصحاب فرهنگ, هنر, رسانه و فعالان قرآنی برای ما در اولویت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطر نشان کرد: پلاتوی شهر قروه (سکو و یا محل اجرای تئاتر) که در مقطعی بنا به کم کاری شهرداری قروه به نتیجه نرسیده به صورت جدی پیگیر ساخت آن هستیم.

وی تولید آثار فرهنگی و هنری و اجرای عمومی شهرستان‌ها را بسیار ارزشمند دانست و تأکید کرد: همه نشست‌ها و جلسات اداری عرصه فرهنگ و هنر بایستی منجر به تولید آثار فرهنگی و هنری شود این آثار بایستی در انظار عمومی اجرا و به سمع و نظر مردم برسد و موجبات کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین نشاط اجتماعی و امید را در میان مردم ایجاد کند.

دریایی ابراز داشت: همچانکه در شهرستان‌های دیگر نیز به این توافق رسیدیم که در صورت تقبل نیمی از هزینه‌های جشنواره‌ها توسط اعتبارات شهرستانی, جشنواره استانی را در قروه نیز طراحی و برگزار می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه