English

حسینعلی عمادی در گفتگو با موج؛

نمایش شهر هرت به مسائل انتقادی جامعه می پردازد

نویسنده و کارگردان شهر هرت گفت: نمایش شهر هرت با ساختار آیینی بومی به مسائل انتقادی اجتماعی جامعه می پردازد.

نمایش شهر هرت به مسائل انتقادی جامعه می پردازد

حسینعلی عمادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، بیان کرد: در قالب طنز می توان از مسئولان انتقاد کرد.

از وی در ارتباط با پیدایش نقش خاله خانوم سوال کردیم که در جواب گفت:در دوران مدرسه  تئاتر کار می کردم  و در بسیج دانش آموزی نیز فعالیت داشتم در دوران جنگ  به جبهه اعزام شدم با دونفر از فعالین جبهه و جنگ به نامهای اعلایی وبلدی مراوده خوبی داشتم در جبهه نیز فعالیت هنری تئاتر را انجام می دادم.

حسینعلی عمادی ادامه می دهد: در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری ایشان قرار بود از منطقه ما دیدن کنند وتصمیم گرفتیم یک تئاتر کمدی آماده کنیم ویک شوخی که با آقایان اعلایی و بلدی قبلا کار شده بود را رنگ و لعاب بخشیده ودر دو نقش یک پیرزن و شخص دوم در خدمت مقام معظم رهبری  ایفای نقش کردم.

کارگردان نمایشنامه های طنز ادامه می دهد:  رهبر معظم انقلاب در آخر برنامه بعد از تفقد همه رزمندگان ،صحبتهایی در زمینه هنر و واعتلای آن فرمودند و سفارش کردند روی این کارکتور تلاش وفعالیت بیشتری داشته باشم.

این کارگردان هنری اظهار کرد:  بعد از مدت زمانی که مطالعاتم را در زمینه نویسندگی وتئاتر شروع کردم متوجه شدم ایشان چه تسلط خاصی بر مقوله تئاتر داشتند و صحبتهای کاربردی رهبری اکنون نیز راهنمای فعالیت من است و در کارم از آن بهره مند می شوم اکنون که به آن دوران باز می گردم متوجه می شوم که رهبر معظم انقلاب به همه علوم آشنایی داشته ودارند و در حقیقت ایشان حکیم زمانه هستند و مطالعات ایشان بسیار کاربردی ،عمیق و دقیق است.

ازحسینعلی عمادی در باره مدت زمان فعالیتش سوال کردیم که وی در پاسخ گفت: نزدیک به ۳۰ سال است در نقش خاله خانوم بازی می کنم و متن نمایشنامه های ما به گونه ای است که نقد مسئولین در قالب طنز بر بدنه جامعه اثرگذار است وتمام آن را مدیون راهنمایی های مقام معظم رهبری می دانم.

وی در باره اثرپذیری کار هنری طنز اذعان کرد: تا جایی که این انتقادهای سازنده را رصد کرده ایم بسیار اثر بخش و مثبت بوده است.

عمادی در ادامه راجع به نمایشنامه شهر هرت توضیح داد: این نمایشنامه هشتمین پروژه هنری است  که به  مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تهیه و تدوین  شده است.

نمایشنامه شهر هرت 45 شب به روی صحنه رفته و با همکاری بازیگر و کارگردان معروف هادی کیانی و 70 نفر از عوامل هنری خمینی شهر وتعدادی از علاقمندان تاتر از شهرهای مختلف آماده شده است؛  آغاز به کار تهیه نمایش درسال 96 به تولید رسید  و اوایل سال 97 به روی  پرده نمایش رفت نمایش در ماه های اول و دوم سال 97 باحضور آتش تقی پور و حدود چهل هزار  تماشاگر در سینما فرهنگ خمینی شهر به اجرا در آمد .

این کارگردان هنری  به در خواست شهرداری اصفهان از شش مرداد 96 نمایش را در سالن باغ نور به اجرا در می آورد  که با حمایت و استقبال 60  هزار نفری  اهالی ودوستداران تئاتر و مردم مهربان روبرو می شود و این استقبال شناخت و جایگاه طنز را در بین علاقمندان نشان می دهد.

عمادی خاطر نشان کرد:  هرشب همراه با اجرای  نمایشنامه شهر هرت دوستانی که جزو مفاخر شهر هستند به نوعی از آنها تجلیل می شود از میان این مفاخر ارزشمند دعوت از خانواده های شهدا وجانبازان که زینت بخش سینما فرهنگ بودند از جمله کارهای ارزشی گروه نمایش شهر هرت است.

 وی ادامه داد: جنس کارها  نمایشهای آیینی سنتی است که  افسانه ها وحکایتها با رویکرد امروزی بومی سازی می شود وبه آن محتوا بخشی داده و اجرایی می شود.

عمادی گفت: در نمایشنامه شهر هرت مسائل انتقادی اجتماعی با رعایت حریم ها و با زبان طنز بیان می شود بخشی از این موارد در مسیر داستان قرار می گیرد و برخی فی البداهه انجام می شود.

این نویسنده هنری با بیان این مطلب که می توان در طنز  مسائل روز را به چالش کشید ادامه داد:  با اجرای نمایشها و تئاترهای طنز می توان مطالبات مردم از مسئولین را در خواست کرد و انتقاد سازنده و  نه انتقاد مخرب از سیستم های اداری داشت.

عمادی در باره گروه آیینه گفت: این گروه از سال 77 فعالیت خود را شروع کرده و اعضای گروه همگی  تحصیل کرده و بروز هستند.

وی با اشاره به اینکه انجمن نمایش می بایست بر اساس ضوابط و مقررات طبق بودجه ای که به استان اختصاص می یابد کمک مالی کند، تصریح کرد:  ما تا کنون هیچ بودجه ای از این انجمن دریافت نکرده ایم و به انجمن های نمایش خمینی شهر وشهرهایی که اجرا داشته ایم هم کمک کرده ایم.

به گزارش موج؛  نمایش شهر هرت از 8 آبان الی 3 دی ماه هرشب از ساعت 8 در سینما فرهنگ خمینی شهر به روی پرده نمایش است.

گفتنی است؛ در طی شش دوره برگزاری نمایش شهر هرت در خمینی شهر 400 هزار نفر از این نمایش دیدن کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه