English

نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه ای میراث فرهنگی به میزبانی یزد/ ارسال بیش از ۲۹۰۰ اثر و داوری در ۱۶ بخش

دبیر نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه ای میراث فرهنگی به میزبانی یزد و با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی برگزار شد‌.

نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه ای میراث فرهنگی به میزبانی یزد/ ارسال بیش از ۲۹۰۰ اثر و داوری در ۱۶ بخش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه ای میراث فرهنگی به میزبانی استان یزد برگزار شد.

 سید عباس فاطمی دبیر نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه ای میراث فرهنگی در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: در دولت سیزدهم تصمیم گرفته شد میراث ارزشمند ملی که تعداد آثار ثبت شده ملی هم بسیار زیاد است و هنوز تعداد زیادی به ثبت نرسیده است، بیشتر شناساند شود.

وی گفت: مشاهیر و تاریخ را باید معرفی کنیم و هنرمندان عوامل موثر در این عرصه هستند.

فاطمی بیان کرد: تابستان امسال این جشنواره فراخوان شد و تعداد ۲۹۲۵ اثر به دبیرخانه رسید و در ۱۶ بخش داوری و ۸ گروه اصلی و ۳ ابرگروه شامل رادیو، فضای مجازی و سینما و تلوزیون قرار گرفت.

وی افزود: در بخش مستند بلند، بیش از ۱۰۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد.

فاطمی دبیر این جشنواره درباره هدف برگزاری این جشنواره‌ تصریح کرد: معرفی بهترِ داشته ها و فعال کردن هنرمندان این حوزه همچنین نزدیک کردن هرمندان به مدیران فرهنگی کشور از اهداف نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه ای میراث فرهنگی بود.

دبیر این جشنواره ملی با تاکید بر لزوم مولد سازی میراث فرهنگی، گفت: با رونق و ایجاد دستاوردهای میراث گذشتگان می توانیم رونق شغلی را ایجاد کنیم.

وی اظهارداشت: دبیرخانه این جشنواره سعی دارد ارتباط دائمی با هنرمندان این حوزه داشته باشد و برای هنرمندان برگزیده فرصت های شغلی را خلق کند.

 

رسانه میراث تمدنی ما را به جان نشان می دهد

علی دارابی جمعه شب در مراسم آغاز بکار نخستین جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی در یزد افزود: جامعه‌ای می‌تواند میراث‌تمدنی خود را به دنیا نشان دهد که هنرمندان آن کشور آنها را به تصویر بکشند و روایتگری کنند.

دارابی تصریح کرد: اگر روایتگری و خوانشی صورت می گیرد مدیون تلاش رسانه‌هاست؛ کار رسانه حرکت بر روی میدان مین است و بسیار گرانقدر و اثرگذار است.

وی ادامه داد: شهر جهانی یزد تنها متعلق به کشورمان نیست بلکه متعلق به جامعه جهانی است جامعه بشریت به شهر یزد افتخار می‌کنند و دارالعباده و دارالعلم شهر قنوت و قنات است.

وی ادامه داد : همچنین سفیر هند در یونسکو گفت: بیش از یک میلیارد نفر از مردم هند از یلدا پشتیبانی می‌کنند و همه به تجلیل آثار ایران پرداختند.

دارابی افزود: برگزاری این جشنواره برای آن است که اصحاب میراث فرهنگی و هنرمندان و رسانه بتوانند با هم افزایی همدیگر سواد میراثی جامعه را افزایش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه