English

۲۵۰ طرح بزرگ و کوچک توسط آبفای استان در دست اقدام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه جمعاً حدود ۲۵۰ طرح بزرگ و کوچک توسط آبفای استان در دست اقدام است، گفت: یکی دیگر از این طرح‌های بزرگ اجرای فاضلاب شهر یزد است که پس از ۲۲ سال فقط ۷۵۰ کیلومتر آن اجرا و ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

۲۵۰ طرح بزرگ و کوچک توسط آبفای استان در دست اقدام است

به گزارش خبرگزاری موج یزد،جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در سلسله جلسات رسانه ای "مدیر حرف بزن" در محل استانداری یزد، در رابطه با تامین آب روستاهای استان خاطرنشان کرد: از مجموع یک‌هزار روستای استان حدود ۶۸۰ روستا از طریق شبکه آبرسانی می‌شوند ولی آبرسانی به ۳۲۰ روستای دیگر به صورت سیار است و در برخی از آنها حتی هم‌اکنون نیز با وجود بارشهای نسبتاً خوب امسال، آبرسانی سیار همچنان برقرار است.

وی با اشاره به همکاری سپاه در آبرسانی به افزون بر ۸۰ روستای استان، ابراز امیدواری کرد که تا قبل از خردادماه سال آینده، این طرح‌ها آماده بهره برداری و افتتاح برای تامین آب پایدار در این روستاها شود.

مدیر عامل آبفای استان ادامه داد: چند حلقه چاه مربوط به صنعت و دانشگاه نیز برای تامین کسری آب شهر یزد در مواقع بحرانی و پیک مصرف آماده‌سازی شده ولی به رغم اضافه شدن این منابع آب داخلی بازهم ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب تنها در مرکز استان داریم.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه جمعاً حدود ۲۵۰ طرح بزرگ و کوچک توسط آبفای استان در دست اقدام است، گفت: یکی دیگر از این طرح‌های بزرگ  اجرای فاضلاب شهر یزد است که پس از ۲۲ سال فقط ۷۵۰ کیلومتر آن اجرا و ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

علمدار افزود: تکمیل این طرح طی قراردادی در قالب بیع متقابل به سنگ آهن مرکزی واگذار شده و تلاش می‌شود در بازه چهار ساله با اجرای ۱۵۰۰ کیلومتر دیگر شبکه فاضلاب با اعتبار ۴ تا ۵ میلیارد تومان به طور کامل از آن بهره‌برداری شود.

وی در همین رابطه تصریح کرد: خوشبختانه استان یزد در حوزه اجرای طرح‌های فاضلاب به صورت بیع متقابل در کشور پیشتاز است و هم اکنون اجرای شبکه فاضلاب در بسیاری از شهرهای بزرگ استان در این قالب به اتمام رسیده و در برخی شهرهای دیگر مانند مهریز در حال انجام و در ابرکوه نیز درصدد آغاز عملیات اجرایی است.

علمدار تامین آب استان را از محل منابع داخلی و آب انتقالی ذکر و عنوان کرد: در مجموع بیش از ۴۶۰ حلقه چاه جهت تامین آب استان مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۴۶ مورد از آنها مربوط به شهر یزد و غالباً با عمق ۲۳۰ متر است ولی با وجود قریب به ۲۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب انتقالی که در شهرهای مختلف استان نیز توزیع می‌شود، در حال حاضر با ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهرها و روستاهای استان مواجهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر