English

مبادله تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و ارشاد فارس:

دانش آموزان استان فارسی از دوره های آموزش هنر بهره مند می شوند

براساس مفاد تفاهمنامه‌ای که بین آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امضا و مبادله شده است، دانش آموزان از دوره‌های آموزش هنر بهره مند خواهند شد.

دانش آموزان استان فارسی از دوره های آموزش هنر بهره مند می شوند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد خلیل عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس در آیین امضای تفاهم نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف ما دانش آموزان هستند که قشری تاثیرپذیر و تاثیرگذار هستند لذا باید خیلی از باورها را در کمترین زمان به بهترین شیوه به این عزیزان انتقال دهیم. 

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: یکی از ظرفیت هایی که می تواند در این زمینه کمک شایانی به آموزش و پرورش برای تدوین، روشنگری و همراه سازی دانش آموزان باشد زبان هنر است.

عسکری گفت: با توجه به تجربه انگاری و ظرفیت های خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علاوه بر انعقاد این تفاهم نامه خواستار تشکیل کارگروهی برای استفاده بیشتر از ظرفیت های فرهنگی و هنری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امروز روح دانش آموزان نیازمند نگاه خاص و مراقبت ویژه است گفت: در این راستا سعی بر تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داریم و در اجرای این سند نیز به عنوان استان پایلوت کشور هستیم.

عسکری گفت: بر اساس این تفاهم نامه در فاز اول اجرای این کار در شش منطقه با شعار محرومیت زدایی پیش بینی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: این تفاهم نامه با هدف اموزش هنر و کارآفرینی و اشتغال مولد و ورود دانش اموزان به عرصه های تولید ایجاد می شود که از اهداف اصلی سند تحول بنیادین اموزش و پرورش می باشد.

معاون اموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: این تفاهم نامه در راستای گسترش عدالت آموزشی، فرهنگی و هنری ویژه مناطق کم برخوردار است.

 فرشید قاسمی گفت: در فاز اول این طرح به صورت آموزش رایگان هنر در دبیرستان های شبانه روزی شهرستانهای خرامه، کوهچنار، زرین دشت، بیضا ومناطق حاشیه شهر شیراز شامل: سلطان اباد، بلوار اتحاد و میانرود اجرا می شود.

قاسمی، شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه دانش آموزان در رشته های مختلف فرهنگی، بسترسازی آموزش مستمر هنر در مناطق کم برخوردار، آموزش و توانمند سازی دانش آموزان در حوزه های فرهنگ و هنر و کمک به پویایی اقتصاد فرهنگ و هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری تا مرحله تولید و فروش محصول را از عمده اهداف این تفاهم نامه دانست.

«آموزش هنر برای همه»به دنبال عدالت آموزشی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این جلسه گفت: در دوران کرونا دانش اموزان با آسیب های جدی مواجه شدند و امروز خیلی ها به این باور رسیده اند که زبان هنر می تواند برای مقابله و کاهش این آسیب ها موثر باشد.

حمیدرضا قانعی با اشاره به اجرای این تفاهم نامه و طرح سراسری «آموزش هنر برای همه» گفت: از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ها خواسته ایم به صورت ویژه از اجرای طرح آموزش هنر برای همه حمایت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: در برخی از این مناطق حتی یک اموزشگاه هنری وجود ندارد و معتقدیم با توجه به ظرفیت های دانش اموزان، اجرای این طرح منجر خواهد شد آن مناطق به قطب هنر تبدیل شوند.

قانعی گفت: این طرح به دنبال عدالت اموزشی است و در نهایت رشد اقتصادی را هم به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین با اشاره به اینکه در استان یک هنرستان پسرانه هنرهای زیبا وجود دارد افزود: با موافقتی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته به زودی شاهد راه اندازی هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در یکی از شهرستانهای استان خواهیم بود.

قانعی با اشاره به اینکه انجمن های مختلف هنری و ادبی در استان وجود دارد گفت: بسیاری از اعضای این انجمن ها، معلمان هستند که این ظرفیت بسیار خوبی را برای اجرای کارهای مشترک فراهم خواهد کرد.

قانعی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوبی همچون حافظ و سعدی در استان فارس گفت: لازم است با همکاری اموزش و پرورش، از این ظرفیت و فرصت برای توسعه هنر اصیل ایرانی استفاده کنیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم گفت: از اسفندماه سال گذشته این طرح در ۱۱ استان برگزار شده است.

سید رسول موسوی نژاد با اشاره به اعلام رسمی ۳۴ رشته برای این طرح گفت: علاوه بر این رشته ها می توان از هنرهای بومی خاص مناطق هم بهره برد. 

وی افزود: این طرح در ۳ مقطع آموزش، تولید و فروش کار می کند و تنها در بحث آموزش خلاصه نمی شود و در تولید و فروش هم دانش آموزان مورد حمایت قرار می گیرند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه در بحث اجرایی کلاس ها به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد گفت: ظرفیت کلاس های مجازی نامحدود است اما ظرفیت برای کلاس های حضوری حداقل ۲۰ نفر و حداکثر ۳۰ نفر در نظر گرفته شده است. 

موسوی نژاد افزود: توقع ما از آموزش و پرورش، هدایت مربیان و دانش آموزان برای انتخاب رشته های مناسب است.

وی ادامه داد: از مزایای این طرح صدور گواهینامه های معتبر با اعتبار فنی حرفه ای است که قابلیت ایجاد مشاغل خانگی با ارائه تسهیلات به این عزیزان وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه