English

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری‌:

سواد رسانه‌ای نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دارد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری‌ با بیان اینکه سواد رسانه ای نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دارد، تأکید کرد: معاونین پرورشی با شرکت در کارگاه های آموزشی و توانمندسازی از قبیل مشاوره و روانشناسی، تربیت اسلامی، تشکلات دانش آموزی، جامعه شناسی و سواد رسانه کسب آگاهی کنند تا پاسخگوی نیازهای دانش آموزان، والدین و همکاران در مدارس باشند.

سواد رسانه‌ای نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دارد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، زین العابدین نوکنده مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری‌ در جمع معاونین و مربیان پرورشی ناحیه دو ساری در ابتدا ضمن قدردانی از فعالیت های همکاران حوزه پرورشی در مدارس اظهار داشت: از تمام همکاران عزیز تقاضا دارم نگاهی جدی و فراگیر به حوزه پرورشی به عنوان مدافعان جنگ نرم در برابر فتنه های دشمنان در مدارس داشته باشید، چرا که حوزه امور تربیتی چشم و چراغ مدارس و میراث گرانقدر شهیدان رجایی و باهنر است که به یادگار مانده است.

وی با تأکید بر اینکه با وجود مربیان پرورشی نباید دانش آموزان در معرض خطر باشند، ادامه داد: تفاوت فضای آموزشی کشورمان با مدارس جوامع دیگر، شما مربیان پرورشی هستید که در برابر تهاجمات فرهنگی از دانش آموزان حراست می کنید تا بازیچه امیال شیطانی دشمنان نشوند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری‌ با بیان اینکه سواد رسانه ای نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دارد، تأکید کرد: معاونین پرورشی با شرکت در کارگاه های آموزشی و توانمندسازی از قبیل مشاوره و روانشناسی، تربیت اسلامی، تشکلات دانش آموزی، جامعه شناسی و سواد رسانه کسب آگاهی کنند تا پاسخگوی نیازهای دانش آموزان، والدین و همکاران در مدارس باشند.

وی افزود: در زمان کرونا به دلیل عدم آگاهی مناسب و پایین بودن سواد رسانه ای و غیرحضوری بودن مدارس خانواده و دانش آموزان دچار مشکلاتی شدند و اکنون با حضوری شدن مدارس وظیفه شما همکاران پرورشی نیز دوچندان شد تا چالش های پیش روی دانش آموزان در مدارس را شناسایی و بهترین راهکار را برای برطرف کردن آن به کار گیرید.

نوکنده در خصوص تربیت انسان توحیدی اظهار داشت: شما همکاران حوزه تربیتی به عنوان مرجع تمام اقدامات مدرسه و نزدیکترین افراد به این نظام دینی و فرهنگی که موجبات تعالی دانش آموزان را فراهم می کند شناخته می شوید به همین سبب حوزه امور تربیتی باید انسانی توحیدی تربیت کند که تعالی را در پیروی از شهدا بداند.

وی بیان داشت: معاونین و مربیان پرورشی مروج زیبایی دانش آموزان در جامعه هستند، به شکرانه این وظیفه سنگین همکاران حوزه پرورشی در تنظیم برنامه های سالانه خود توجه ویژه ای به آموزه های قرآنی، ولایتمداری، دینداری، نماز جماعت و مناسبت های گوناگون داشته باشند و اقامه نماز در مدارس را جدی بگیرید، چرا که با خواندن نماز آرامش در وجود همه جلوه گر می شود و این آرامش معنوی را با برگزاری نماز جماعت در مدارس به دانش آموزان انتقال دهید.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری‌ با رد سند 2030 و بیان اینکه سند تحول بنیادین تنها سند قابل اجرا در مدارس است، خاطرنشان ساخت: همکاران پرورشی توجه داشته باشند که آموزه های سند 2030 در مدارس اجرا نشود، سندی که دشمنان سعی بر تحمیل و اجرای آن در نظام آموزش و پرورش دارند تا با این نفوذ، انسانی تک ساحتی پرورش دهند. به همین سبب تمام برنامه های شما باید در راستای سند تحول بنیادین که هدف آن تعلیم و تربیت انسان چند ساحتی و توحیدی باشد چرا که با اجرای دقیق آن دانش آموزان از تهاجمات فرهنگی دشمنان محفوظ خواهند ماند.

وی با بیان اینکه مبدا و مقصد تمام اقدامات تعلیم و تربیت مدارس است، عنوان داشت: مدیران مدارس، معاونین و مربیان پرورشی مدرسه محوری که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده را اجرا کنند، این امر زمانی اتفاق می افتد که دانش آموزان برای ایفای نقش در مدارس آماده باشند و این آمادگی را شما همکاران حوزه پرورشی با دادن مسئولیت به دانش آموزان در مناسبت های گوناگون باید به وجود بیاورید.

نوکنده، گفتمان سازی باید از درون خانواده و مدارس شکل بگیرد و دانش آموزان با هر ایده و نظری در مباحث گوناگون شرکت کند؛ ابراز داشت: لازم است ولایتمداری را به عنوان یک گفتمان در مدارس شکل دهید و کرسی های آزاداندیشی را در حوزه های اعتقادی؛ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بر اساس نیازهای مقاطع گوناگون تحصیلی برگزار کنید تا از این طریق چالش ها و دغدغه‌ های نسل جدید را شناسایی و با برگزاری کارگاه های گوناگون برای دانش آموزان در جهت رفع مشکلات موجود قدم بردارید.

وی در ادامه پبشنهاد تشکیل «هر مدرسه یک هیئت مذهبی» را برای مانوس کردن دانش آموزان با نمازخانه ها داد و افزود: در رسانه های بیگانه و فضای مجازی به دروغ پراکنی پرداختند که ایرانیان ملت غمگین و ناامیدی هستند، در حالیکه ملت ایران، ملت شادی است که یاد گرفته در مکتب فرهنگی و دینی خود که اقتباس شده از دین مبین اسلام است به پاس ارج نهادن و زنده نگه داشتن نام تمام بزرگانی که برای اسلام و این انقلاب زحمت کشیده اند در فقدان آنان اندوهگین باشند و تلاش خود را برای تربیت نسلی که جایگزین این عزیزان شوند به کار گیرد و شما همکاران حوزه تربیت در خط مقدم تعلیم قرار دارید.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری‌ با عنوان اینکه فضای این جامعه به برکت این نظام همیشه خوب بوده و خوب خواهد ماند، ادامه داد: در تمام جوامع مشکلات وجود دارد و این من و شما هستیم که می توانیم از تهدیدهای کوچک فرصت های بزرگ بسازیم؛ دشمنان با برنامه های خود قصد منزوی کردن کشورمان را داشتند و هیچ گاه از توانمندی ما خشنود نبوده اند و همواره در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به انقلاب ما هستند تا ایران عزیزمان را تضعیف کنند اما به برکت خون شهدا و با وجود رهبری بابصیرت این نقشه های شوم آنان بر باد خواهد رفت.

و در پایان تأکید کرد: انتظار می رود نگاه به فعالیت های حوزه پرورشی به صورت جدی و فراگیر باشد، معاون پرورشی برای تأثیرگذار بودن باید جزو آگاه‌ترین افراد جامعه باشد همچنین تمام مدیران و ارکان مدارس باید از طرح و برنامه های حوزه های تربیتی استقبال کنند و یاری رسان همکاران حوزه پرورشی باشند تا به فضل الهی شاهد دانش آموزان با بصیرت در تراز انقلاب اسلامی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه