English

ابراهیم رودسرابی خبر داد؛

برداشت خربزه از مزارع خوشاب در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب بیان کرد: پنج هزار تن خربزه از سطح ۴۲۰ هکتار کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت و روانه بازار شد و خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

برداشت خربزه از مزارع خوشاب در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در خبری اعلام کرد: پنج هزار تن خربزه از سطح ۴۲۰ هکتار کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت و روانه بازار شد و شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

رودسرابی در ادامه این خبر اضافه کرد: در سال زراعی جاری افزون بر ۴۲۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان زیر کشت خربزه رفته بود که به طور میانگین از هر هکتار ۱۳ تن محصول برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: بخش مشکان و دهستان رباط از جمله مناطق کاشت خربزه محلی در این شهرستان است و خربزه محلی مشکان دارای پوست سبز ضخیم، گوشت نارنجی و بسیار تُرد و شیرین است.

وی همچنین متذکر شد: مقاومت به کم آبی و خشکی، مقاومت نسبی در برابر مگس خربزه به دلیل داشتن پوست کلفت، خاصیت انبارداری زیاد و مقاومت در برابر شوری از مزایای خربزه بومی این منطقه است.

رودسرابی افزود: خربزه این شهرستان با توجه تردی و شیرینی و داشتن پوست ضخیم و ماندگار بازارپسند است و بخش زیادی از آن، که مازاد بر مصرف منطقه است، به دیگر شهرستانهای خراسان رضوی و استانهای مجاور ارسال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه