English

رتبه دوم کشوری خراسان رضوی در کاشت پسته

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: این استان رتبه دوم کشور را در سطح زیرکشت پسته به عنوان یک محصول صادراتی مزیت‌دار با ۱۲۰ هزار هکتار در اختیار دارد که این رقم هر ساله رو به افزایش است.

رتبه دوم کشوری خراسان رضوی در کاشت پسته

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت پسته به عنوان یک محصول صادراتی مزیت‌دار با ۱۲۰ هزار هکتار در اختیار دارد که این رقم هر ساله رو به افزایش است.

ساربان ادامه داد: پیش‌بینی می شود ۶۶ هزار تن محصول از این سطح برداشت شود و میزان برداشت پسته از هر هکتار ۷۵۰ کیلوگرم است و این محصول در کنار زعفران، جزء محصولات صادراتی و ارزشمند خراسان رضوی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: براساس آمار موجود از مجموع کل سطح زیرکشت پسته استان، ۶۸ درصد بارور و ۳۲درصد غیر بارور است و سالیانه بین پنج تا هشت درصد به سطح زیر کشت این محصول در استان افزوده می‌شود.

وی متذکر شد: این محصول در اکثر شهرستانهای خراسان رضوی به ویژه در مه‌ولات، خوشاب، بردسکن، رشتخوار و گناباد کشت می شود که به ترتیب رتبه های اول تا پنجم تولید پسته در خراسان رضوی را دارا هستند.

ساربان در خاتمه اظهار کرد: سطح زیر کشت در سایر شهرستانها نظیر بجستان، سبزوار، خلیل‌آباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، تایباد و مشهد نیز هر سال رو به گسترش است و مهمترین ارقام پسته رایج در استان خراسان رضوی فندقی، کله قوچی، احمد آقایی، اکبری، بادامی سفید و قرمز و عباسعلی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه