English

علی کاظمی فریمانی:

برداشت ۱۸ تن پسته در سال جاری از باغ‌های شهرستان فریمان

مدیر جهاد کشاورزی فریمان در استان خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی از نظر سطح زیرکشت و تولید پسته رتبه دوم کشور را بعد از استان کرمان به خود اختصاص داده است.

برداشت ۱۸ تن پسته در سال جاری از باغ‌های شهرستان فریمان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی کاظمی فریمانی مدیر جهاد کشاورزی فریمان در استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: امسال ۱۸.۵ تن پسته از ۸۸ هکتار باغ‌های شهرستان فریمان تولید شد و تولید پسته امسال در این شهرستان نسبت به پارسال ۲۰ درصد کاهش دارد.

کاظمی فریمانی همچنین در ادامه این خبر اضافه کرد: سطح زیر کشت پسته در این شهرستان ۸۸ هکتار است که ۴۱ هکتار آن باغات بارور و ۴۷ هکتار غیربارور می‌باشد و خراسان رضوی از نظر سطح زیرکشت و تولید پسته رتبه دوم کشور را بعد از استان کرمان به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریمان در ادامه افزود: با توجه به اینکه پسته گیاهی به نسبت مقاوم به شوری است در مناطقی از این شهرستان که خاک آن دارای شوری بیشتری می‌باشد اغلب مالکان اقدام به احداث باغات پسته نموده‌اند.

وی همچنین یادآور شد: پسته گیاهی است که به صورت نهال دو پایه کاشته می‌شود که تا هفت سال باردهی اقتصادی ندارد و ارقام غالب پسته کشت شده در این شهرستان سفید بادامی، کله قوچی و اکبری می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی فریمان متذکر شد: امسال بخاطر تداوم خشکسالی درختان پسته تحت تنش آبی بودند لذا بطور متوسط در هر هکتار ۴۵۰ کیلوگرم محصول خشک برداشت شد که نسبت به پارسال ۲۰ درصد کاهش داشت.

کاظمی فریمانی د رخاتمه خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد از کل سطح زیر کشت پسته در ایران معادل ۱۱۲ هزار هکتار مربوط به استان خراسان  رضوی است که سالانه ۸۷ هزار تن پسته معادل ۲۳ درصد تولید این محصول در کشور از آن برداشت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه