English

افتتاح مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد/ تمرکز بر مزیت‌های یزد در مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای استان یزد گفت: عندلیب بیان کرد: این دانشگاه با بهره‌گیری از توان افراد متخصص و کارآمد و نیز بر مبنای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه خود در راستای تحقق اهداف و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی پویا، کارآفرین و اشتغال‌زا، موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز رشد شد.

افتتاح مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد/ تمرکز بر مزیت‌های یزد در مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش خبرگزاری موج یزد، دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد  از میان ۳۱ دانشگاه های فنی و حرفه ای در اسفندماه ۴۰۰ موفق به اخذ مجوز مرکز رشد فنی و مهارتی شد. براساس ماتریس(Swot) برنامه های عملیاتی این مرکز تدوین شد و  ۸ هسته یا واحد فناور در حال حاضر با سطح آمادگی فناوری (TRL) ۳ به بالا در این مرکز مستقر هستند.

هدف از افتتاح مرکز رشد، حمایت از ایده های نو و فناورانه تا رسیدن به مرحله تولید محصول و اخذ مجوزهای لازم برای تأسیس یک شرکت کارآفرین است.

IMG-20220829-WA0033

به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد، عندلیب رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد در راستای تحقق اهداف و رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دستگاهی پویا و اشتغال زا و کارآفرین،  از سوی آن سازمان به دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد مجوز مرکز رشد داده شد.

عندلیب بیان کرد: این دانشگاه  با بهره‌گیری از توان افراد متخصص و کارآمد و نیز بر مبنای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه خود در راستای تحقق اهداف و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی پویا، کارآفرین و اشتغال‌زا، موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز رشد شد.

وی اهداف، ضرورت و منافع تأسیس مرکز رشد را حمایت و تشویق افراد صاحب ایده به سمت ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط، ایجاد زمینه شکوفایی و حمایت از خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در استان یزد، بسترسازی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، جذب صاحبان ایده و افراد خلاق در منطقه به‌ویژه در زمینه تجارت و بازرگانی و مطرح شدن استان در حوزه‌های فعالیت مرکز رشد در کشور دانست.

عندلیب افزود: تجاری‌سازی نتایج تحقیقات کاربردی و تولید ثروت، کمک به خلق ایده و جذب تیم‌های کارآمد و ایجاد واحدهای فناور و تلاش در جهت ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حرکت به‌سوی اقتصاد مقاومتی و حرکت به‌سوی تکمیل و بهبود عملکرد تیم‌های ایجادشده در مرکز نوآوری با استفاده از ظرفیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان منطقه از دیگر اهداف تأسیس مرکز رشد است.

وی ادامه داد: تمرکز بر مزیت‌های نسبی استان یزد شامل صنعت و معدن و گردشگری و صنایع دستی، ایجاد تعامل مؤثر و سازنده با سایر فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور ازجمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، دانشگاه‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و راهبری مؤثر تیم‌ها و واحدهای فناور مستقر در جهت تولید محصولات و خدمات باکیفیت از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز رشد است.

وی افزایش توان رقابتی و ورود به بازار، ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی به تیم‌ها و واحدهای فناور، استفاده از ظرفیت واحدهای آزمایشگاهی و کارگاهی مجهز و تخصصی دانشگاه‌ها، تأمین‌کننده نیروی متخصص و موردنیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی به‌منظور حمایت و پشتیبانی از تیم‌ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری را از اهداف ایجاد مرکز رشد دانست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد مهم‌ترین اهداف این مرکز را کمک به تجاری‌سازی ایده‌های فناور در دانشگاه، کارآفرینی و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و فن در استان و کشور عنوان کرد.

عندلیب افزود: بر این اساس برنامه‌های مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد بر پایه ایجاد بستر مناسب و ارائه خدمات حمایتی برای ایجاد و توسعه واحدهای نوپا با اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن‌آوری از سوی کارآفرینان به‌ویژه اعضای هیأت علمی، اساتید و دانشجویان استوار است و اکنون 10 هسته پیش رشد در این مرکز رشد مستقر می گردند.

گفتنی است: اقدامات اولیه برای تجهیز یک ساختمان دیگر  به مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه