English

۲۷ تیر ماه آخرین مهلت ارسال آثار هنری به جشنواره ملی نهج البلاغه

جشنواره ملی نهج البلاغه به همت دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد برگزار می شود.

27 تیر ماه آخرین مهلت ارسال آثار هنری به جشنواره ملی نهج البلاغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، جشنواره ملی نهج البلاغه در 2 مرحله آثار هنری و آثار پژوهشی در کنفرانس علمی و پژوهشی به همت دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد برگزار می شود.

لازم به ذکر است: 27 تیرماه مهلت ارسال آثار به مرحله هنری و دهه فجر امسال مهلت ارسال آثار به مرحله پژوهشی خواهد بود.

 مجید غضنفری مسئول نهاد رهبری دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد درباره هدف برگزاری این جشنواره، در نشست توجیهی این جشنواره گفت: علی رغم افزایش امکانات و جمعیت نسبت به سابق ولی اطلاعات عمومی جامعه در سطح مناسبی نیست یکی از اهدافی که دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با برگزاری جشنواره ملی نهج البلاغه دنبال می کند این است که نهج البلاغه از محجوریت و ناشناخته بودن خارج شود.

وی درباره محورهای برگزاری این جشنواره بیان کرد: دشمن شناسی در نهج البلاغه، زندگانی سالم در نهج البلاغه، اخلاق فردی و اجتماعی در نهج البلاغه، اقتصاد سالم و جامعه پویا در نهج البلاغه، مدیریت و اخلاق مدیران در نهج البلاغه، مضامین فرهنگی و تربیتی در نهج البلاغه و سیری در نهج البلاغه از محورهای جشنواره است.

شفای تمام دردهای جامعه در نهج البلاغه آمده است

 در ادامه احمد محتشمی دارای مدرک دکتری نهج البلاغه، دبیر علمی جشنواره ملی نهج البلاغه و استاد دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: یکی از خصوصیات زندگی در جوامع امروز تغییرات غیر قابل پیش بینی است که ضرورت رسیدن به زندگی متعالی را پررنگ کرده در حالی که نهج البلاغه سند زندگی بهتر از همه جهات است.

وی نهج البلاغه را پس از قرآن مهمترین میراث فرهنگی اسلام برای هدایت انسان در همه ابعاد بر شمرد.

وی تاکید کرد: شفای تمام دردهای جامعه در عمل کردن به نهج البلاغه است که در دو مرتبه هم بیان در نهج البلاغه شده است و میزان عملکرد ما از نهج البلاغه وضع جامعه را نشان می دهد.

محتشمی به نامه 53 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت:  نامه 53 نهج البلاغه منشور سازمان ملل است.

 گفتنی است این جشنواره در دو مرحله برگزار می شود که مرحله اول هنری و شامل صنایع دستی، هنرهای دیجیتال، شعر و داستان، هنرهای تجسمی است که در اول مرداد ماه اختتامیه این مرحله برگزار می شود.

جوایز جشنواره شامل:

نفر اول هر بخش 2 میلیون تومان

نفر دوم هر بخش 1 میلیون و پانصد هزار  تومان

نفر سوم  1 میلیون تومان

علاقه مندان می توانند برای اطلاع بیشتر از شرایط ویژه در هر بخش به سایت دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد مراجعه و آثار خود را به آدرس tvu.nahi@gmail.comارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر