English

عبدالعلی زائری:

مطالبه‌گری کلید رشد توسعه اجتماعی است

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای آیت الله خامنه‌ای میناب گفت: جامعه‌ای که توان مطالبه‌گری را نداشته باشد از نظر توسعه اجتماعی رشد نخواهد کرد.

مطالبه‌گری کلید رشد توسعه اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالعلی زائری رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای آیت الله خامنه‌ای میناب در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: خبرنگار چشم بیدار و گوش شنوای یک جامعه است و در هر جامعه‌ای خبرنگار از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است. 

وی با اشاره به به اینکه برخی از خبرنگاران به دلیل پرداختن به بیشتر مسائل در جامعه از جایگاه بهتری در بین مردم برخوردار هستند اظهارداشت: شفافیت، صداقت، جامعیت، عدم سوگیری، بروز بودن از اصول خبرنگاران محسوب میشود و گاهی اوقات جبهه گیری های که بین سیستم رسمی یا اداری با خبرنگار مشاهده میشود براساس دیدگاهی است که افراد برای خود تعریف میکنند.

زائری در ادامه افزود: زمانی جامعه‌ای مطالبه‌گر خواهیم داشت که مردم از حق و حقوق خود آگاه باشند و اگر جامعه نسبت به حق و حقوق خود آگاهی نداشته باشند توان مطالبه‌گری نخواهند داشت.

وی در ادامه گفت: جامعه‌ای که توان مطالبه‌گری را نداشته باشد از نظر توسعه اجتماعی رشد نخواهد کرد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای آیت الله خامنه‌ای میناب با بیان اینکه در بخش های فرهنگی دچار آسیب های شدید شده‌ایم عنوان کرد: در بحث توسعه اجتماعی در جامعه متاسفانه ضعیف هستیم.

وی با اشاره به اینکه از انتقاد خبرنگاران مانند همیشه با روی گشاده استقبال خواهیم کرد اظهارداشت: از سال 1375 با راه اندازی این مرکز آموزشی تاکنون چهار هزارو 238 نفر فارغ التحصیل شده‌اند و بیش از 90درصد دانشجویان ما بر اساس ارزیابی های انجام شده جذب بازار کار شده‌اند.

زائری با بیان اینکه هدف این مرکز آموزشی تربیت تکنسین فنی برای جامعه است، گفت: جامعه هدف ما فارغ التحصیلان هنرستان ها و کار و دانش ها هستند و امروزه سیاست آموزش و پرورش به سمتی پیش میرود که به دنبال جذب دانشجو به سمت رشته های فنی و حرفه ای است.

وی با اشاره به اینکه از مهرماه سال 1399 با کسب مجوزهای لازم میزبان دانشحویان دختر جهت تحصیل در این مرکز آموزشی شدیم عنوان کرد: 839 نفر دانشجو دختر و پسر در این مرکز آموزشی درحال تحصیل هستند.

به گفته رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای آیت الله خامنه‌ای میناب، برای سال جاری درخواست جدیدی برای اضافه شدن رشته های جدید نداشته‌ایم و هدف ما کیفیت بخشی در رشته های موجود است تا نیازهای دانشحویان در بخش های مختلف فراهم کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر زمانی بتوانیم میزبان دانشجویان بیشتری باشیم رشته‌هایی براساس نیاز منطقه در دست بررسی قراردارد و حتی سرفصل های آن هم نوشته شده است تا به مرکز ارائه شود.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای آیت الله خامنه‌ای میناب در در پایان افزود: از سال 1398 تا سال گذشته نزدیک به دو میلیارد تومان برای تجهیزکارگاه ها هزینه شده و درحال حاضر این مرکز آموشی از 13 کارگاه آموزشی برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه