English

مجید سلحشور عنوان کرد؛

لزوم اتصال دانشگاه به زنجیره تولید

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه باید توجه خود را به سمت بخش تولید ببریم گفت: باید زنجیره دانشگاه و تولید را به هم وصل کنیم.

لزوم اتصال دانشگاه به زنجیره تولید

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس مرادی رئیس مجتمع آموزش عالی میناب در مراسم روز دانشجو با بیان اینکه پس از دوسال در گیر بودن با بیماری کرونا دانشگاه ها دوباره درحال بازگشایی هستند اظهارداشت: نقش دانشجویان قابل انکار نیست و دانشگاه در دوران دفاع مقدس علی‌رغم پشتیانی علمی شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرد‌.

وی با بیان اینکه پیشرفت های امروز به واسطه نقش آفرینی متخصصان دانشگاهی است عنوان کرد: دانشجو هرگز در جامعه منفعل نبوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گسترش پیدا کردند. 

مرادی با اشاره به اینکه دانشگاه یک نهاد اجتماعی و فرهنگی است گفت: در دانشگاه نباید به کارهای آموزشی بسنده کرد و همه‌جای دنیا تحول از دانشگاه باید شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه نهادی است که میتواند پشتیبانی برای همه زمینه ها باشد عنوان کرد: دانشگاه نقش نظارتی را در جامعه دارد و باید به‌عنوان یک مشاور برای دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب گفت: وظیفه دانشگاه است در چنین صحنه‌های ایفای نقش کند و تفکر انتقادی قسمت جدایی ناپذیر در دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه انتقادهای دانشگاه سیاسی نیست بلکه سازنده، پویا و خلاق است عنوان کرد: پایه توسعه در دنیا اخلاق است و در شاخصه‌های توسعه اخلاق در رتبه اول قرار دارد. 

مرادی با بیان اینکه توسعه اخلاق محور یک شعار اساسی در دانشگاه است گفت: امیدواریم اعتماد را در جامعه به دانشگاه بازگردانیم و میناب با داشتن چنین پیشته فرهنگی باید بتواتد در توسعه استان نقش بسزایی را داشته باشد. 

وی با بیان اینکه میناب باید در توسعه سواحل مکران نقش خود را ایفا کند اظهارداشت: دانشگاه متعلق به همه جامعه است.

*دانشجو رکن اسلام است 

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه میناب نیز در این مراسم عنوان کرد: دانشجو باید قدر خود را بداند و مسئولین باید قدر دانشجو ها را بدانند. 

وی با بیان اینکه هرکسی در راه علم و دانش گام بردارد راهی به‌سوی بهشت درحال طی کردن است گفت: کسی که دنبال علم است بهشت در انتظار او خواهد بود و رفتن به دانشگاه رفتن به سمت بهشت است. 

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با اشاره به اینکه نزدیک ترین انسان ها به پیامبران دانشمندان بوده‌اند افزود: دانشجو رکن اسلام است و فرشتگان دانشجویان را مورد لطف و عنایت قرار میدهند. 

*مطالبه دانشجویان کاملا به حق است

مجید سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب در این مراسم گفت: دانشجویان سرمایه کشور هستند و باید مورد احترام قرارگیرند، بسیاری از شما در آینده‌ای نه چندان دور به جمع مسئولین خواهید پیوست.

وی با بیان اینکه دانشگاه میتواند منشا اثر بسیار زیادی برای جامعه باشند عنوان کرد: روستاها در میناب رگ حیات این شهر هستند و تولید در روستاها اتفاق خواهد افتاد. 

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه باید توجه خود را به سمت بخش تولید ببریم گفت: باید زنجیره دانشگاه و تولید را به هم وصل کنیم.

وی با اشاره به وضعیت جاده منتهی به دانشگاه های میناب افزود: بخشی از کار درحال انجام است و در تلاش هستیم اعتبارات لازم را جهت تکمیل پروژه داشته‌ باشیم. 

معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه مطالبه دانشجویان کاملا به حق است اظهارداشت: ما امانت دار مسئولیت هستیم و جایگاهی جز خدمت نداریم. 

وی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال برنامه های بسیاری در دولت درحال دنبال است گفت: درحالی که کشور گریبان گیر مسائل متعددی است بیشتر از هر زمان به انسجام و وحدت نیازمندیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه