English

رئیس دانشگاه پیام نورخبر داد:

فعالیت ۴۳ نمایندگی دانشگاه پیام نور در سراسر جهان

رئیس دانشگاه پیام نور کشور از فعالیت 43 نمایندگی دانشگاه پیام نور در سراسر جهان خبر داد.

فعالیت 43 نمایندگی دانشگاه پیام نور در سراسر جهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا زمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار گفت: دانشگاه پیام نور 43 نمایندگی در سراسر جهان با 6 هزار دانشجو دارد.

وی بیان داشت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور با حدود 430 هزار دانشجوی فعال در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا  می باشد.

زمانی ادامه داد: در دانشگاههای پیام نور کشور 4 هزار عضو هیات علمی و 10 هزار کارمند به 430 هزار دانشجو در 500 مرکز و واحد در سراسر کشور خدمات علمی و دانشگاهی ارائه می دهند.

رئیس دانشگاه پیام نورگفت: دانشگاه پیام نور یک سیستم آموزش ترکیبی دارد بعضی از رشته‌ها کاملاً حضوری و بعضی از رشته‌ها نیمه حضوری و برخی دیگر غیرحضوری و الکترونیکی هستند.

وی افزود: تحصیل در دانشگاه پیام نور محتوا محور است که در سال گذشته این محتوا بیشتر کتاب و کاغذ بود  که البته از سال گذشته تولید محتوای الکترونیکی هم به آن اضافه شده است.

زمانی گفت: در دانشگاه پیام نور در پایان هر ترم حدود 3 میلیون نفر آزمون را در هر رشته داریم که از سال گذشته توانسته‌ایم 23 درصد از آزمون‌ها را بصورت آنلاین کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نورگفت: در وزارت علوم صندوقی برای اختصاص هزینه‌ای به تعداد محدودی دانشجو وجود دارد، با چند بانک عامل هم قرارداد امضا شده است که دانشجویان را زیر پوشش قرار دهد.

وی بیان داشت: دانشجویان می‌توانند برای تمام ترم‌های تحصیلی وام با کارمزد یک و دو دهم  درصد دریافت کنند که بازپرداخت آن 48 قسط است.

زمانی افزود: همچنین در سال گذشته با بنیاد علوی قراردادی بسته‌ایم که 2.4 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای دانشجویان محروم پرداخت کرده ایم.

وی تصریح کرد: 60 درصد رشته‌های دانشگاه پیام نور نظری و بقیه رشته‌ها هم فنی و مهندسی و هنر است.

زمانی اظهار داشت: در دانشگاه پیام نور ساماندهی برخی رشته‌ها را در دست اقدام داریم و بر اساس پتانسیل هر منطقه رشته مورد نیاز آن منطقه را قرار می‌دهیم.

وی افزود: ۳۰ درصد بودجه دانشگاه پیام نور توسط دولت تأمین می­ شود و مابقی از شهریه دریافتی دانشجویان و سایر منابع مالی تأمین می گردد.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: قرار دادی با کانون عالی صنفی کارفرمایان ایران در 31 استان کشور منعقد کرده ایم که بر اساس این قرارداد دانشجویان بر حسب علاقه در رشته یا شغل مورد نظر خود مهارت کسب می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه