English

رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه در پاسخ به موج؛

کیفی سازی واحدهای عملی در دانشگاه آزاد اسلامی را با جدیت پیگیری می‌کنم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: در جهت تحقق عینی تبدیل علم به عمل با جدیت پیگیر کیفی سازی واحدهای عملی دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

کیفی سازی واحدهای عملی در دانشگاه آزاد اسلامی را با جدیت پیگیری می‌کنم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر محمدرضا حبیبی در نشست مشورتی و تعاملی مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اصحاب رسانه ضمن صحه گذاشتن به ایجاد شکاف‌های زیاد دانشگاه با بدنه جامعه و صنعت، ابراز داشت: نه‌تنها دانشگاه آزاد اسلامی بلکه تمامی مراکز عالی آموزشی کشور باید در یک اتاق فکر شیشه‌ای شفاف، پاسخگوی مشکلات و آسیب‌های مردم و جامعه باشند.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از نارسایی‌های موجود و جدایی دانشگاه از جامعه ریشه در مراحل اولیه آموزشی دارد، اظهار داشت: نبود راهکار و برنامه‌ریزی مدون آموزشی به کودک و دانش‌آموز درزمینهٔ آموزش و ارتقای مهارت‌های زندگی باعث می‌شود که فرد از یک محیط محدود و مدیر محور آموزش اولیه به‌یک‌باره وارد فضای باز و اجتماع‌محور دانشگاه بشود و همین جهش یک‌باره آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به جامعه و دانشگاه وارد کرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی

تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است

وی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: رشد و توسعه کمی این مرکز عالی آموزشی کشور از دهه چهارم فعالیت خود پس از راه‌اندازی در مسیر کیفی ساز متمرکزشده و در این راه تمامی ابزار لازم علمی و عملی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت جامعه‌محوری حرکت می‌کند.

دکتر حبیبی در خصوص موقعیت کنونی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور اعلام داشت: دانشگاه آزاد طی 4 دهه از فعالیت خودکاره‌ای بزرگی در کشور انجام داده و در حال حاضر بیش از 400 مرکز آموزشی رسالت تحصیلات عالیه یک و نیم میلیون دانشجو را بر عهده‌دارند.

وی تعداد دانشجویان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه را 62 هزار نفر اعلام کرد و گفت: حدود 25 هزار نفر این افراد در دانشگاه آزاد درس می‌خوانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه بابیان این مطلب که در انتقال دانش ذهنی به عمل ضعیف عمل کرده‌ایم، خاطرنشان ساخت: دانشگاه باید اتاق فکر باشد و دانشگاهیان درباره مسائل مختلف نظر بدهند که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند به‌عنوان پل ارتباطی دانشگاه و جامعه ایفای نقش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی