English

پیش بینی کاهش دما و وزش باد و گرد و خاک در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: امروز نیز وزش باد و گرد و خاک در خراسان رضوی جریان دارد و انتظار می رود در برخی نواحی استان به گونه‌ای باشد که سبب خیزش گرد و خاک کاهش دید و کیفیت هوا و بروز خسارت باشد.

پیش بینی کاهش دما و وزش باد و گرد و خاک در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا عنایتی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: پدیده غالب در استان خراسان رضوی، طی۲۴ ساعت گذشته وزش باد و گرد و خاک بود.

عنایتی در ادامه اضافه کرد: این پدیده در شهرستان‌های سرخس، کلات، مشهد، تایباد، تربت جام و گناباد این پدیده بیشتر نمایان بود و در شهرستانهای تایباد و تربت جام با هزار و ۲۰۰ متر کمترین میزان دید افقی به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت در مشهد و در پی وزش باد با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت دید افقی کاهش یافت و شرایط ناسالم هوایی ثبت شد که انتظار می‌رود این شرایط تا روز چهارشنبه بعدازظهر ادامه یابد و سپس شاخص آلودگی در وضعیت بهتری قرار گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: امروز نیز وزش باد و گرد و خاک در خراسان رضوی جریان دارد و انتظار می رود در برخی نواحی جنوبی، غربی و شرقی استان وزش باد به گونه‌ای باشد که سبب خیزش گرد و خاک کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت باشد.

عنایتی اظهار کرد: امروز و فردا نیز افزایش ابرناکی در شمال غرب استان پیش بینی شده است ولی بارندگی در پی نخواهد داشت و همچنین با نفوذ جریان ضعیف و سرد شمالی از امروز، روند کاهش دما آغاز می‌شود و از شدت گرما نسبت به هفته گذشته کاسته خواهد شد.

وی افزود: این وضعیت دمایی تا اوایل هفته آینده در سطح استان باقی خواهد ماند و دمای هوای شهر مشهد طی روز گذشته بین ۲۱ تا ۳۷ درجه سانتیگراد در نوسان بود و امروز نیز با ۶ درجه کاهش در خنک‌ترین ساعات به ۱۸ و در گرم‌ترین ساعات به ۳۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.

عنایتی یادآور شد: طی شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای هوا ی ۱۶ درجه و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۴۴ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند و براساس اطلاعات به دست آمده، بیشترین میزان سرعت وزش باد از بجستان با ۷۶ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه