English

آذر رضایی پور:

آغاز روند افزایش دما در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از فردا بر شدت و سرعت وزش باد به طور لحظه ای افزوده می‌شود که در نقاط جنوبی، شرقی و برخی نواحی شمالی استان همراه با کاهش کیفیت هوا و دید خواهد بود.

آغاز روند افزایش دما در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز و با شیبی کند روند افزایش دما آغاز می شود و تا آخر هفته ادامه می یابد.

رضایی پور در ادامه این خبر اضافه کرد: از فردا نیز بر شدت و سرعت وزش باد به طور لحظه ای افزوده می‌شود که در نقاط جنوبی، شرقی و برخی نواحی شمالی استان همراه با کاهش کیفیت هوا و دید خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: روز گذشته و با توجه به تغییرات فشار هوا، وزش باد در برخی از نقاط خراسان رضوی به ویژه نواحی جنوبی و شرق، شدید همراه با گرد و خاک بود.

وی همچنین متذکر شد: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از سرخس و تایباد با ۵۴ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید و همچنین بیشتر میزان گرد و غبار از تربت حیدریه ثبت شد و روند افزایش شدت وزش باد باعث انتقال جریان هوا به سمت نواحی مرکزی وغربی استان شد.

رضایی پور افزود: تا صبح امروز شاهد افزایش گرد و غبار و آلاینده جوی در برخی نقاط خراسان رضوی و همچنین در کلانشهر مشهد بودیم اما امروز به طور موقت از وزش باد کاسته می‌شود و شاهد کاهش آلاینده های جوی خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت یادآور شد: طی شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای هوا ی ۱۹ درجه و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۴۴ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

رضایی پور اظهار کرد: در این مدت دمای هوای شهر مشهد بین ۲۴ تا ۳۷ درجه سانتیگراد در نوسان بود و پیش‌بینی می‌شود در گرمترین ساعات امروز دمای هوا به ۳۹ درجه و در خنک ترین ساعات به ۲۵ درجه بالای صفر برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه