English

علی آذری:

مرز باجگیران راهی برای ارتباطات بیشتر دو کشور ایران و ترکمنستان

نمایند مردم قوچان و فاروج بیان کرد: در آستانه سفر رییس جمهور ترکمنستان به ایران، امیدواریم با وجود نشستهایی که قبلا انجام شده است شاهد بازگشایی تردد ترانزیتی این مرز و فعالیت بخش بازارچه مرزی باجگیران در آینده ای نزدیک باشیم.

مرز باجگیران راهی برای ارتباطات بیشتر دو کشور ایران و ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی آذری نمایند مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ازسرگیری فعالیت ترانزیتی و تجاری مرز باجیگران خراسان رضوی از درخواستها و مطالبات ۲ طرف ایرانی و ترکمنستانی است و هر ۲ برای فعالتیهای تجاری در این مرز هم نظر هستند.

آذری ادامه داد: پیش از این "وفا حاجی اف" معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان به ایران سفر کرد که با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه جلساتی با وی برای افزایش همکاری در خصوص تبادل نفت و گاز برگزار کردیم و بحث مرز باجگیران و مطالبات ۲ طرف در این خصوص نیز در این نشستها مطرح شد.

نمایند مردم قوچان و فاروج متذکر شد: در آستانه سفر رییس جمهور ترکمنستان به ایران، امیدواریم با وجود نشستهایی که قبلا انجام شده است شاهد بازگشایی تردد ترانزیتی این مرز و فعالیت بخش بازارچه مرزی باجگیران در آینده ای نزدیک باشیم.

وی افزود: از طریق مرز باجگیران پایتختهای ۲ کشور از مسیر زمینی به هم نزدیک می شوند و می توان ارتباطات بیشتری برقرار کرد و مدیریت مرزها باید به گونه ای انجام شود که برای توسعه کشور راهگشا باشد و در همین راستا باید از ظرفیت مرز باجگیران در حوزه توسعه شهرستان قوچان و استان خراسان رضوی بهره گرفت.

نمایند مردم قوچان و فاروج اظهار کرد: قبل از مرز باید به فکر توسعه پشت مرز باشیم و الان منطقه باجیگران به شدت مظلوم واقع شده است البته در سفر فروردین ماه رییس جمهور به خراسان رضوی موضوع گازکشی باجگیران مطرح شد که با وجود مرز مهم باجگیران وجود شهری ضعیف در منطقه قابل قبول نیست.

وی در ادامه این سخنان یادآور شد و گفت: یکی از موفقیتهای دولت در حوزه روابط با ترکمنستان ورود به پیمان شانگهای بود که معتقدیم مرز باجگیران باب ورود کشور به پیمان شانگهای بوده است.

آذری خاطرنشان کرد: قبلا دنبال پیمان های دیگری مثل برجام بودیم اما با رویکرد جدید دولت مبنی بر توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه، توافق برای پیوستن به شانگهای محقق شد و همین موضوع اهمیت بازگشایی بخش تجاری و بازارچه مرزی باجیگران را دو چندان خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه