English

ابراهیم نصری:

عدم عادی سازی روند تردد مرزی بین ایران و ترکمنستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: کشور ترکمنستان بنا بر دستور صادر شده توسط مسئولان مربوطه و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمام مرزهای خود را بر روی تردد خودروها و مسافران کلیه کشورهای همسایه بست.

عدم عادی سازی روند تردد مرزی بین ایران و ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم نصری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد و مستمر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، دولت ترکمنستان اقدامی در راستای عادی سازی روند تردد مرزی صورت نداده و در حال حاضر تردد مرزی صرفا به روش تحویل تریلر انجام می‌شود.

نصری در ادامه این خبر اضافه کرد: از ابتدای همه گیری بیماری کرونا کشور ترکمنستان بنا بر دستور صادر شده توسط مسئولان مربوطه و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، تمام مرزهای خود را بر روی تردد خودروها و مسافران کلیه کشورهای همسایه بست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین افزود: بر اساس همین دستورالعمل از تاریخ چهار اسفند ۱۳۹۸ تمام مرزهای زمینی از جمله مرز سرخس مسدود شد اما در ادامه و در راستای لزوم جریان ترانزیت کالا و حمل و نقل جاده‌ای و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مرز سرخس در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ و به روش تحویل تریلر بازگشایی شد و از این تاریخ تردد ناوگان حمل و نقل بین‌المللی بین ۲ کشور صرفا به این روش امکان‌پذیر بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود در هشت ماه نخست سال جاری تعداد ترددهای انجام شده به روش تحویل تریلر در مرز سرخس حدود ۴۲ هزار(مجموع ورود و خروج از کشور) وسیله بوده که این رقم معادل متوسط ماهانه حدود ۵۲۵۰ تردد است.

نصری تاکید کرد: متوسط تردد روزانه ثبت شده برای آبان ماه در مرز سرخس ۲۱۷ مورد(مجموع ورود و خروج از کشور) را نشان می‌دهد از این تعداد ۱۱۳ تردد به صورت خروج از کشور و ۱۰۴ تردد ورودی به کشور بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی یادآور شد: در مرز سرخس به واسطه وجود پایانه ریلی قسمتی از بار توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران جا به جا می‌شود و در بخش جاده‌ای و با توجه به اطلاعات ثبت شده در نیمه نخست سال جاری، میزان ۷۰ ۱۸۰۰ تن بار صادراتی و ۲۵۰۰ تن واردات ثبت شده است. همچنین در این مدت ۱۹ هزار و ۴۰۰ تن ترانزیت خروجی و ۳۲ هزار و ۸۰۰ تن ترانزیت ورودی گزارش شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: کالاهای عمده ترانزیت خروجی کشور در مرز سرخس، شامل شکر، انواع البسه، انواع لاستیک، پارچه، اتومبیل سواری، ورق آهنی، انواع مبلمان، پلی‌اتیلن، قطعات اتومبیل و انواع دارو و ادویه‌جات است و کالاهای پنبه، گوگرد، ضایعات پنبه، مو، پوست گوسفند، آلومینیوم قراضه و روده، عمده ترانزیت ورودی کشور را شامل می‌شود.

نصری در خاتمه گفت: کالاهای عمده صادراتی کشور شامل سیب زمینی، انواع کاشی، شیشه، انواع سنگ‌های ساختمانی، چسب صنعتی، شکر، انواع رنگ، سیب درختی، محصولات پلاستیکی و پسته است و کالاهای عمده وارداتی به کشور از این مرز نیز، ضایعات پنبه، انواع لوبیا، انواع پنبه، نخ پنبه، گوگرد، کنجد، لوله پلی‌اتیلن و انواع نخ و خرمااست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه