English

جواد جعفری:

بازگشایی مرز باجگیران منوط به نظر کشور ترکمنستان است

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی بیان کرد: پیگیری‌هایی از طرف مقام‌های داخلی برای بازگشایی مرز باجگیران در حال انجام بوده است اما در حال حاضر اتفاقی در این مرز رخ نداده است و در حال حاضر مرز باجگیران تعطیل است.

بازگشایی مرز باجگیران منوط به نظر کشور ترکمنستان است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد جعفری ناظر گمرکات استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: صادرات گمرکات خراسان رضوی طی ۲ ماه ابتدایی سال جاری به ۱۸۷ میلیون دلار می‌رسد که طی مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۸ درصدی همراه بوده و این کاهش صادرات به دلیل صدور برخی از بخشنامه‌ها بوده است.

جعفری همچنین تصریح کرد: درزمینه واردات هم ۹۲ میلیون دلار مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید و غیره انجام شده که با کاهش ۶ درصدی همراه بوده است اما پیش‌بینی می‌شود این روند در طول سال افزایش پیدا کند.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی ادامه داد: طبق اعلام کشور ترکمنستان بازشدن مرز تنها به سرخس و آن هم فقط به کامیون‌های ترانزیتی که قصد عبور از خاک ترکمنستان را دارند، مربوط بوده و درارتباط با کالاهایی که مقصدشان کشور ترکمنستان است، روال قبلی جریان دارد.

وی متذکر شد: پیگیری‌هایی از طرف مقام‌های داخلی برای بازگشایی مرز باجگیران در حال انجام بوده است اما در حال حاضر اتفاقی در این مرز رخ نداده است و در حال حاضر مرز باجگیران تعطیل بوده و نمی‌توان زمان مشخصی برای بازگشایی آن تعیین کرد و این مسئله تنها منوط به نظر و تصمیم مقام‌های کشور ترکمنستان است.

ناظر گمرک ات استان خراسان رضوی همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد: البته این آمادگی برای گمرک وجود دارد که در صورت بازشدن مرز باجگیران، خدمات مرزی، مسافری و تجاری انجام شود.

وی یادآور شد: یکی از درخواست‌ها و پیگیری‌های مسؤولان قوچان راه‌اندازی دفتر گمرکی می باشد و این شهرستان در حوزه واحدهای تولیدی دارای ظرفیت‌های فراوانی بوده که موافقت برای راه اندازی دفتر گمرکی در یکی از شهرک‌های صنعتی قوچان زیر نظر گمرک باجگیران انجام شده است.

جعفری در خاتمه خاطرنشان کرد: این خط ارتباطی پس از استقرار تجهیزات و راه اندازی می‌تواند تشریفات گمرکی درزمینه صادرات به صورت عام و واردات برای واحدهای تولیدی مستقر در قوچان را فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه