English

سید حامد عاملی خبر داد:

تخصیص اعتبار برای رفع مشکل خوابگاه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اردبیل

استاندار اردبیل گفت: برای رفع مشکل خوابگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان 100 میلیارد ریال اعتبار اختصاص خواهد یافت.

تخصیص اعتبار برای رفع مشکل خوابگاه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در جریان بازدید از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اردبیل گفت: مشکل اصلی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان اردبیل، کمبود فضای خوابگاه است که با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال، به‌زودی ساخت خوابگاه این مجموعه آغاز خواهد شد و همچنین این دانشگاه نیازمند برخی دستگاه‌ها و تجهیزات فنی و کارگاهی است که بودجه‌ای در راستای تهیه اقلام مورد نیاز برای انجام اقدامات نوین و نوآورانه، تخصیص می‌یابد.

وی می گوید: بر اساس آمار رسمی، ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل اشتغال‌زایی کرده و یا در واحد‌های صنعتی جذب می‌شوند که با توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای می‌توان در رفع معضل اشتغال اقدامات مناسبی انجام داد.

استاندار اردبیل افزود: برای صدور سند آموزشگاه خلخال و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای پسرانه مشکلاتی وجود دارد که در اسرع وقت با حضور برخی دستگاه‌ها موضوع بررسی و مشکلات صدور سندها مرتفع خواهد شد.

عاملی گفت: طی ۸ ماه اخیر با توجه به اولویت‌های استان اردبیل، به پروژه‌های مهم حوزه آب، راه و راه‌آهن ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار تزریق شده و راه‌آهن اردبیل نیز پس از نزدیک به ۲ دهه، سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و البته هدف بعدی ریلی استان، احداث راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد و نهایتا اتصال به خط ریلی جمهوری آذربایجان است.

وی بیان کرد: در بخش زیرساختی استان اردبیل با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که صورت گرفته است، در ۸ ماه اخیر ۵۲ کیلومتر به بزرگراه‌های استان افزوده شده و آبگیری ۲ سد مهم استان انجام یافته و پروژه‌های مهمی همچون یک خط انتقال گاز و پست برق ۶۳ کیلوولت نیز در دستور کار است و احیای واحد‌های راکد هم پیگیری می‌شود.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه