English

سیدحامد‌ عاملی:

تجهیزات بیمارستانی استان اردبیل نیازمند نوسازی و ارتقا است

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در زمینه تجهیزات بیمارستانی نیازمند نوسازی است.

تجهیزات بیمارستانی استان اردبیل نیازمند نوسازی و ارتقا است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست بررسی مسائل حوزه سلامت استان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان اردبیل در زمینه تجهیزات بیمارستانی نیازمند نوسازی است و اعتباراتی که در گذشته به این حوزه در استان اختصاص یافته، ‌برای تأمین این تجهیزات و ارتقای استانداردهای درمانی و آموزشی پاسخگوی نیازها نبوده است.

وی افزود: استان اردبیل در زمینه فضای آموزشی حوزه  پزشکی، بخش خوابگاهی، تجهیزات تشخیص و درمان سرطان‌ها، رادیوگرافی، سونوگرافی و ام‌آرآی دچار مشکلات و کمبودهایی بوده و لازم است در این راستا تمهیداتی برای استان اندیشیده شود و همچنین برای تأمین فضای بیمارستانی و انتقال بیمارستان فاطمی نیز انجام برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز، ضروری است.

استاندار اردبیل می گوید: مسائلی همچون عدم حضور پزشک متخصص در برخی شهرستان‌ها به‌دلیل نبود مسکن متخصصان، مشکلات ویژه بیماران صعب‌العلاج و هزینه‌های بالای درمانی این بیماران نیز در استان اردبیل وجود دارد که نیازمند مساعدت برای رفع این مسائل هستیم.

عاملی گفت: در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان نجف‌زاده اردبیل اختصاص یافته که افزایش اعتبارات برای تسریع در اجرای این پروژه ضروری است تا بیمارستان در پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و اقدامات مربوط به تجهیز آن آغاز شود.

وی بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل در حوزه سلامت و دارو فعال هستند که برخی ایده‌ها نیز به مرحله تجاری‌سازی رسیده است و این شرکت‌ها نیازمند کمک و حمایت هستند که مساعدت‌ها در حفظ سرمایه‌های انسانی، کمک به تولید و اشتغال تأثیر‌گذار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه