English

سرلشکر سلامی:

انتقام قطره قطره خون شهدایمان را می‌گیریم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انتقام قطره قطره خون شهدایمان را می‌گیریم.

انتقام قطره قطره خون شهدایمان را می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سرلشکر حسین سلامی روز چهارشنبه در کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی کشور در مصلای قدس شهر مقدس قم بیان داشت: هنر و شاهکار انقلاب اسلامی این است که هم قدرت می‌سازد و هم با تمام توان برای آبادانی کشور تلاش می‌کند.

وی با اشاره به این که مردم ما شکیبا هستند، گفت:‌ این مردم معجزه کردند، ایستادند، در وعده خود صادق بودند، از حوادث صدر اسلام عبرت گرفتند و امام مسلمین را تنها نگذاشتند تا حوادث تلخ آن دوران در تنها گذاشتن ائمه تکرار شود.

وی ادامه داد: امروز مردم ما شرایط این زمان را حس می‌کنند که باید وسط میدان باشند، دشمن هرچه داشت به میدان آورد اما این ملت از این موانع عبور کرد و در برابر دشمن ایستاد، ما در مسیر پیشرفت و ساخت قدرت هستیم، نگران چیزی نیستیم، سختی‌ها وجود دارد اما موفقیت ما و شکست دشمن حتمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما برای توصیف هر حقیقتی اگر بر بستر تاریخ حرکت کنیم می‌توانیم به ترسیم شاکله آن بپردازیم، بهترین توصیف برای روحانیت ما در طول تاریخ نگاهی است عمیق به نقشی که این جریان از صیانت از اسلام در طول تاریخ ایفا کرده است.

وی ادامه داد: عالمان ما در طول تاریخ، صیانت کنندگان از دین بودند و این عزیزان بودند که اسلام را از خطر تحریف نجات دادند و جریان ناب و خالص اسلام را در طول قرن ها در پیکره امت جاری ساختند.

فرمانده کل سپاه گفت: آنها چراغ‌های روشن هدایت اسلام و نشانه‌های وارستگی و تقوا و ستارگان هدایتگر مردمان نسل‌های مختلف بودند که در میان خانه‌ها، روی منابر و در مساجد، روح و حقیقت اسلام را برای مردم بیان کردند.

وی افزود: ایشان مفسران حقیقت قرآن بودند و اسرار حیات طیبه را بیان کردند و در یک کلام اسلام را قرن‌ها اجرا کردند و اجازه تعطیلی احکام آن را ندادند و این زیباترین نقش روحانیت‌ ما در طول تاریخ است.

وی ادامه داد: اما این نقش در نیمه قرن چهاردهم هجری جاودانه‌تر می‌شود به خصوص از زمانی که طوفان ویرانگر تمدن غرب حرکت خود را آغاز و تلاش کرد اسلام را از صحنه جغرافیای عالم حذف کند، غرب تلاش کرد احکام دین خدا را تعطیل کند و مسلمانان را در گورستان جهل مدرن به مرگ بکشاند و هویت مسلمانان را غارت کند.

سلامی گفت: اگر این ماجرا تا امروز ادامه می‌یافت از آن احکام پرفروغ،‌ فروغی باقی نمی‌ماند و حتی بر جنازه اسلام هم شلاق می‌زدند، اما روحانیت ما که همواره در مبارزات ضد استعماری و استبدادی نقشی پیشگام داشت، با انتشار روح آگاهی در جوامع، جهاد را عامل سعادت مسلمانان قرار داد.

وی با اشاره به این که با شکل‌گیری انقلاب اسلامی توسط امام راحل(ره) خورشید اسلام از این سرزمین درخشید، افزود: ما تا آن زمان جز مستضعفین بودیم، اما امام راحل(ره) این مستضعفین را بیدار کرد و پیشابند جهاد بر پیشانی‌آنان بست، اعجاب تاریخی و اعجاز الهی رخ داد و خورشید عالم تاب اسلام از ایران برای شکست مستکبران بر صحنه سیاسی عالم ظاهر شد.

وی ادامه داد: شکست دادن آمریکا در دوره جنگ سرد که شکست دادن یک قدرت شکست ناپذیر در اوج قدرت او بود چیزی جز معجزه نیست، دشمن گریخت و این شکست تاریخی برای استکبار به نام اسلام ثبت شد،‌ مسلمان احساس کردند آن عظمت فراموش شده بازگشته است و زمان حیات دادن به احکام الهی و جاری کردن حدود و اقامه نماز و دادن زکات و انجام امر به معروف و نهی‌از منکر فرا رسیده چون امام راحل(ره)‌ به مسلمان بزرگی بخشیده بود.

فرمانده کل سپاه گفت: جز با حکومت نمی‌شود احکام الهی را جاری کرد، برای تحقق عدالت برای آزادی انسان و برای کرامت انسان‌ها، باید حکومت تشکیل داد، اسلام بدون حکومت بسیاری از ابعاد وسیع خویش را از دست می‌دهد و امام آمد تا تمامیت اسلام در جهان جاری شود و این شاهکار اسلام است که آمریکا را می‌شکند و آن را از صحنه این سرزمین خارج می‌کند.

وی با اشاره به این که امام راحل(ره) مانند داستان ابراهیم، آتش را بر این ملت سرد ساخت، افزود: ولی فقیه ما را از سختی‌های بزرگی عبور داد و می‌دهد، نایبان امام زمان(عج)‌ در عصر کنونی امام عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب علائم هدایت را محقق ساختند.

وی ادامه داد:‌ کلمه‌ها توان توصیف این رویدادها را ندارند اما برهم زدن تمرکز شیاطین عالم از این سرزمین و خروج از یک جنگ جهانی که همه قدرت‌های باطل صف کشیده‌اند این شاهکار ولایت است، همه قدرت‌ها بعد از جنگ خسته و فرسوده می‌شوند مانند وضعیت آمریکا اما ما بعد از جنگ قدرت‌مندتر شدیم.

سلامی با اشاره به شرایط خاص دوران رهبر معظم انقلاب، گفت: در این زمان انقلاب اسلامی هم باید پیشرفت می‌کرد و هم قدرت می‌ساخت، رهبر معظم انقلاب با یک دست شمشیر و با دست دیگر کتاب خدا را برداشتند و از بازگشت دشمن جلوگیری کردند.

وی افزود: ما شبانه روز دشمن را رصد می‌کنیم و سیاست‌های او را می‌شناسیم؛ این را ما می‌بینیم که دشمن در طول این چند دهه شبانه روز برای شکستن اسلام توطئه مستمر می‌چیند، درست است استکبار از قدرت‌های ظاهری برخوردار است اما روند حرکتی که دارد رو به سمت افول است.

وی با اشاره به این که دشمن با تمام قوا و فشارهای حداکثری به صحنه آمده، ادامه داد: آمریکا به اندازه تمام جهان قدرت نظامی دارد، مجموعه بودجه نظامی همه کشورهای جهان ۷۰۰ میلیارد دلار است و آمریکا به تنهایی چنین بودجه‌ای دارد اما پیشوای ما در این شرایط با اعتماد به نفس و شجاعت مثال‌زدنی در برابر دشمنان ایستاده است و توطئه آنان را خنثی می‌کنند.

سلامی افزود: چه فرمولی می‌تواند دستان دشمن را ببندد و قدرت اسلام را محقق کند، چگونه می‌توان دست دشمن را بست و مومنان را وارد میدان کرد، در جهان کنونی برای اسلام قدرت ساخت و از آن پیروزی کسب کرد، امروز در قلب این میدان عظیم، ولی فقیه این چنین دستان دشمن را بسته اند و کشور را به پیش می‌برند.

وی ادامه داد: ما می‌دانیم مشکل داریم اما به جبهه دشمن نگاه کنید امروز آنان با آن همه ادعا از تامین مایحتاج قشر زیادی از مردم خود ناتوانند، از عاجز شدن جهان مدرن در برابر کرونا و در برابر آن مدیریتی که در کشور ما در برابر این پدیده مرموز جهانی انجام شد.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز به برکت اسلام ما به هم پیوستیم، دشمن مرموز است و می‌خواهد ما را شکست دهد، اما عالمان دین این اجازه را نمی‌دهند.

وی در بخش از سخنان خود نیز به حماسه آزادی شهر خرمشهر از دست مستکبران و شهادت فرماندهان و رزمندگانی که در این مسیر مجاهدت کردند و جان خود را فدا کردند اشاره کرد و یاد ایشان را گرامی داشت.

کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی امروز در مصلای قدس قم برگزار شد، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور، به صورت ویدئوکنفرانسی سخنران اصلی این مراسم بود.

در این کنگره علاوه بر رییس جمهور، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.

یکی از اهداف مهم برگزاری این کنگره نشان دادن جایگاه و مجاهدت‌های طلاب و روحانیون از دوران مشروطه تا دوران مبارزاتی پیش از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، جبهه مقاومت اسلامی و همچنین نقش تاثیرگذار این افراد در حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی مانند زلزله، سیل، بیماری های همه گیر وغیره است.

طبق برآوردهای انجام شده برای شهدای تمام اقشار و صنوف یادواره و کنگره‌های مختلفی در سطح کشور برگزار شد ولی تا پیش از این رویداد کنگره‌ای برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی برگزار نشده‌است.

همچنین نمایشگاه کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی از ۳۰ اردیبهشت ماه در طبقه فوقانی مصلای قدس قم برپا شده و تا ۱۰ خردادماه سالجاری از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.

در این نمایشگاه معرفی و آثار ارزشمند شهدای روحانیت از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم و شهدای ترور از جمله دو شهید اخیر  در حرم مطهر رضوی به نمایش درآمده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی