English

سارا فلاحی:

شهدای ما اهل عمل و معرفت بودند

نماینده مردم استان در مجلس طورای اسلامی گفت: تاریخ سرزمین ایران پر از شهدا و رزمندگانی است که از جان خود گذشتند و برای ماندگاری این سرزمین فداکاری کردند.

شهدای ما اهل عمل و معرفت بودند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، سارا فلاحی پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه ملی روایت مادری، اظهار داشت: شهدای ما اهل عمل و معرفت بودند و باید در عمل و نه در سخن، مسیر شهدای عزیز را ادامه داد و در راه آنان گام برداشت.

سارا فلاحی اظهار کرد: وقتی به تاریخ ملت ها و سرزمین های مختلف را نگاه می کنید، سرزمین هایی همواره زنده، پویا و بر ستیغ توسعه و پیشرفت قرار می گیرند که قدر حافظان، رزمندگان و مجاهدانشان را به درستی بدانند و صرفا در کلام، حافظ آنها نباشند.

وی بیان کرد: تاریخ سرزمین ایران پر از مجاهدان و رزمندگانی است که از جان خود گذشتند و برای ماندگاری این سرزمین فداکاری کردند، پایداری و عظمت این سرزمین مدیون خون پاک شهیدانی است که در پای درخت وطن تاریخی ما ریخته شده است، اگر ما  به  زندگی و شجاعت و شهامت رزمندگان و مجاهدان معرفت پیدا نکنیم به طور قطع به سرزمین و مجاهدانی که جان داده اند خیانت کرده ایم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: سرزمین ما امروز در بزنگاه تاریخی است که  دوباره یاد شهدا و احیای مرام آنها می تواند این سرزمین را نجات دهد و بر من و شماست که به درستی شهدای مان و یاد و نامشان را احیا کنیم.

فلاحی تصریح کرد: به طور قطع در چله دوم انقلاب نقش زنان ما در جامعه بسیار می تواند موثر باشد، زنانی که نمی خواهند در مسولیت که در آن قرار می گیرند، خیانت کنند، نمی خواهند تاریخ آینده این کشور روایت گر بی مسولیت های آنان باشد، به طور قطع امروز کربلایی ایران زمین به روایت مادران این سرزمین باقی می ماند و برای آیندگان ما روایت می شود.

وی بیان کرد: مادران شهید می توانند صادق ترین روایت گر تاریخ جسارت و رشادت شهدای این سرزمین باشند، امید است که ما امروز که فرصت زنده ماندن پیدا کرده ایم، در مسیری قرار گیریم که هر روز شهیدانمان را شهید نکنیم، جانبازان مان را در مسیر جان باختن قرار ندهیم و آزادگان را دوبار روانه اسارت گاه های دشمن نکنیم و این میسر نیست به غیر از اینکه من و شما به درستی مسیر شهدای مان را روایت و تحلیل کنیم.

نماینده مردم مختلف روایت می شود، خاطرنشان کرد:  استان ایلام به نسبت جمعیت پر ایثارگرترین استان کشور است و امید است به احترام سه هزار شهید گلگون کفن و ۱۲ هزار جانباز معززی که افتخار تاریخ این سرزمین هستند، در مسیری قرار گیریم که شهدا، فردا از ما شکوه و شکایتی  نداشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام نیز در این مراسم گفت: حماسه ای که مادران، همسران و خانواده های شهدا به منصه ظهور رسانده چیزی کمتر از رشادت های سربازان و شهدا در جبهه های نبرد نیست.

سمیه حیدری افزود: اگر تربیت فاطمه گونه ی مادران شهدا نبود شهید احمدی کرمی هایی تربیت نمی شد که اینگونه جان خود را برای خاک این وطن فدا کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام بیان داشت: همچنین اگر حمایت های همسران و مادران شهدا نبود. حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس نمی توانستد از وجب وجب این خاک دفاع کنند.

وی اضافه کرد: ما به عنوان مسوول وظیفه داریم در مراسمات متعدد از رشادت های شهیدان یاد و خاطره انها را گرامی بداریم.

حیدری گفت: در این راستا امروز این ایین در ایلام همزمان با سراسر کشور برگزار و این آیین های باشکوه همچنان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه