English

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: از ساعات ظهر روز جاری، وزش باد نسبتا شدید در مناطق خشکی، سبب بروز گرد وخاک و در مناطق دریایی استان سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

 پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، آسمان استان صاف تا کمی ابری، در ساعات بعد از ظهر در غالب نقاط، به ویژه مناطق شرقی و مرکزی با افزایش سرعت وزش باد و خیزش گرد وخاک پیش بینی می شود.
براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، طی ساعات بعد ازظهر و شب با توجه به وزش باد نسبتا شدید، افزایش غلظت گرد و غبار و کاهش دید افقی، به ویژه در مناطق مرکزی استان مورد انتظار است.
با توجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، تمام مناطق دریایی استان نیز از ساعات ظهر با شدت گرفتن سرعت وزش باد، نسبتا مواج خواهد شد، سرعت باد طی ساعات بعد ازظهر در تنگه هرمز به بیش از 50 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.
به گفته اداره کل هواشناسی هرمزگان، دوشنبه نیز شدت وزش باد در مناطق دریایی  استان قابل توجه خواهد بود و سبب مواج ماندن دریا خواهد شد، از روز سه شنبه، از میزان سرعت باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد.
لازم بذکر است به لحاظ دمایی تا اواسط هفته ی جاری کاهش نسبی دما در سطح استان مورد انتظار است.
شایان ذکر است از ساعات ظهر، با توجه به نامساعد شدن شرایط تردد های دریایی، از تردد شناورهای سبک جلوگیری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه