English

وزش باد نسبتا شدید در مناطق دریایی هرمزگان

بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، طی روز جاری، پدیده شاخص استان، وزش باد نسبتا شدید در مناطق دریایی و مواج شدن دریا خواهد بود.

وزش باد نسبتا شدید در مناطق دریایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، آسمان استان صاف تا کمی ابری و طی ساعات شب در مناطق غربی و شمالی استان با افزایش ابر پیش بینی می شود، احتمال بارش خفیف در ارتفاعات غربی و شمالی استان دور از انتظار نخواهد بود.
به گفته اداره کل هواشناسی هرمزگان، دریا از ساعات ظهر با افزایش سرعت وزش باد جنوب غربی، به ویژه در تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس نسبتا مواج خواهد شد، سرعت باد در محدوده 40 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج، گاهی تا 180سانتی متر خواهد رسید.
باتوجه به صدور هشدار هواشناسی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه شدت وزش باد در مناطق دریایی قابل توجه خواهد بود و سبب مواج ماندن دریا خواهد شد و در سایر نقاط دور از ساحل  استان نیز پدیده گرد وخاک و افزایش میزان گردوغبار هوا دور از انتظار نخواهد بود.
لازم بذکر است طی هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته، از میزان شدت گرما در غالب نقاط استان کاسته خواهد شد.
شایان ذکر است با توجه به مواج شدن دریا، از ظهر شنبه تا اواخر دوشنبه ( ۲۹ فروردین) از تردد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه